استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 820611
پنجشنبه - 14 شهریور 1398 - 19:09

۵۰ درصد مددجویان خراسان شمالی زنان سرپرست خانوارند

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با اشاره به حمایت از ۴۵ هزار خانوار استان گفت: ۵۰ درصد این افراد، زنان سرپرست خانوار هستند.

۵۰ درصد مددجویان خراسان شمالی زنان سرپرست خانوارند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان شمالی، مجید الهی راد بابیان اینکه هم‌اکنون شش هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و حدود هزار دانشجو در مقاطع و سطوح مختلف تحصیلی تحت حمایت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: این افراد برای شروع سال تحصیلی جدید چشم‌انتظار یاری و کمک مردم و خیران هستند.

وی بابیان اینکه این نهاد به‌منظور حمایت از جامعه هدف خود در طول سال خدمات متفاوتی در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلف ارائه می‌کند، ادامه داد: خدماتی نظیر کمک‌هزینه تحصیلی، تهیه اقلام موردنیاز تحصیل، شهریه، کلاس‌های تقویتی و برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و تفریحی ازجمله خدماتی است که دانش‌آموز و دانشجویان تحت حمایت از آن بهره‌مند‌می شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی در ادامه بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۵ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد این افراد، زنان سرپرست خانوار هستند.

وی همچنین یادآور شد: هم‌اکنون سه هزار و ۵۰۰ یتیم و سه هزار فرزند نیازمند محسنین تحت حمایت این نهاد قرار دارند که این کودکان نیز در ابتدای سال تحصیلی نیازمند کمک‌های خیران هستند.

الهی راد در ادامه به توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت و دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مهارت‌های آموزشی و ایجاد شغل با پرداخت تسهیلات اشتغال ازجمله اقدامات این نهاد است.

انتهای پیام/