استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 625701
دوشنبه - 8 بهمن 1397 - 20:33
رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی:

۴۳۴ دانش‌آموز ویژه در مدارس عادی خراسان شمالی پذیرش شدند

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی از افزایش ۲۳ درصدی پذیرش دانش آموزان با نیاز ویژه استان در طرح تلفیقی خبر داد و گفت: ۴۳۴ دانش‌آموز ویژه در مدارس عادی خراسان شمالی پذیرش شدند.

۴۳۴ دانش‌آموز ویژه در مدارس عادی خراسان شمالی پذیرش شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش خراسان شمالی،  علی متقیان اظهار کرد: در آموزش تلفیقی، دانش آموزان نابینا، ناشنوا و دارای معلولیت جسمی و حرکتی می‌توانند مانند سایر کودکان از امتیازات نزدیک‌ترین مدرسه به محل زندگی‌شان بهره‌مند و در کنار سایر دانش آموزان علاوه بر تحصیل، مهارت‌های موردنیاز برای حضور در جامعه و تعامل با دیگران را بیاموزند.

وی ادامه داد: در همین راستا، آمار دانش آموزان تلفیقی استان از ۳۴۵ نفر به ۴۳۴ نفر افزایش داشته است که رشد ۲۳ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی خراسان شمالی بیان کرد: از این تعداد، ۲۱۵ نفر دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی، ۷۳ نفر آسیب‌دیده بینایی، ۱۴۰ نفر جسمی-حرکتی و ۲ دانش‌آموز با اختلال طیف اتیسم خفیف می‌باشند که در ۲۹۱ مدرسه پذیرا مشغول به تحصیل می‌باشند.

گفتنی است این دانش آموزان علاوه بر خدمات آموزش ترمیمی، به‌طور همزمان از خدمات توان‌بخشی گفتاردرمانی و کاردرمانی نیز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/