استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 566378
سه شنبه - 20 آذر 1397 - 20:15
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش:

۳ ساعت کاری زنان در هفته به ورزش اختصاص می‌یابد/ سهم ۶ درصدی بانوان از کرسی‌های آموزش‌وپرورش

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند اما فقط ۶ درصد از پست‌های مدیریتی این وزارت در اختیار بانوان است و پیگیر بخش‌نامه حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب ریاست جمهوری هستیم.

۳ ساعت کاری زنان در هفته به ورزش اختصاص می‌یابد/ سهم ۶ درصدی بانوان از کرسی‌های آموزش‌وپرورش

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، فرحناز مینایی پور در نشست تخصصی با مدیران مدارس دخترانه خراسان شمالی اظهار کرد: ذیل ریاست جمهوری معاونت امور زنان و خانواده تعریف‌شده که این معاونت در همه وزارتخانه‌ها مشاور دارد و تنها در دو وزارت خانه آموزش‌وپرورش و وزارت کشور مدیرکل برای این حوزه تعریف‌شده است.

وی در ادامه افزود: حوزه‌ی زنان در وزارت آموزش‌وپرورش دودسته مخاطب دارد که زنان و دختران هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش همچنین گفت: در کل کشور ۴ میلیون کارمند فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱ میلیون کارمند خانم هستند و از این ۱ میلیون کارمند خانم، ۵۰۰ هزار نفر در آموزش‌وپرورش مشغول‌اند لذا اهمیت آموزش‌وپرورش در حوزه زنان به این گستردگی است و از طرفی نزدیک به ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کل کشور داریم که ۷ میلیون دانش‌آموز دختر است لذا کارکرد و ضرورت وجود دفتر امور زنان بسیار مهم است و اثرگذاری وسیعی دارد.

سهم ۶ درصدی بانوان از کرسی‌های آموزش و پروش بایستی به ۳۰ درصد افزایش یابد

مینایی پور تصریح کرد: در کل آموزش پرورش ۹۲۰ هزار کارمند داریم که ۵۰۰ هزار نفر از این تعداد خانم هستند یعنی نزدیک به ۵۵ درصد پرسنل وزارت آموزش‌وپرورش را زنان تشکیل می‌دهند اما فقط ۶ درصد از کرسی‌های حوزه میانی و ارشد آموزش‌وپرورش (پست‌های مدیریتی) این وزارت در اختیار زنان است و اگر بخواهیم نگاهی عدالت محور داشته باشیم بایستی نیمی از پست‌های مدیریتی، تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در آموزش‌وپرورش در اختیار بانوان باشد.

مشاور وزیر آموز و پرورش با اشاره به اینکه در حوزه زنان فرهنگی فعالیت‌هایی در حال انجام است بیان داشت: یکی از حوزه‌های مهم که در حوزه زنان به آن معتقدیم و آن را پیگیری می‌کنیم بخش‌نامه‌ی حضور ۳۰ درصدی زنان در پست‌های مدیریتی از جانب ریاست جمهوری است که به همه دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و به‌واقع موفقیت بسیار خوبی محسوب می‌شود اما اینکه چقدر دستگاه‌های کشور به این مسئله توجه کردند دغدغه بسیار مهمی است.

وی ابراز امیدواری کرد با کمکی که استانداری‌ها و مدیران کل خواهند داشت حضور زنان در پست‌های تصمیم‌ساز به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش افزایش یابد.

۳ ساعت کاری زنان در هفته به ورزش اختصاص می‌یابد

مینایی پور با اشاره به دیگر فعالیت‌هایی که در حوزه زنان انجام‌شده تصریح کرد: امروز بعد از ۶ ماه تلاش بخش‌نامه تربیت‌بدنی زنان به همه استان‌ها ارسال شد مبنی بر اینکه زنان کارمند ۳ روز در هفته یک ساعت از ساعات اداری را به ورزش بپردازند و مدیران کل استان‌ها مکلف شدند که فضای ورزشی مناسب برای ورزش زنان ایجاد کنند.

دوره‌هایی برای پرورش مدیران زن طراحی و تأمین بودجه شده

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش ادامه داد: تلاش‌هایی در حوزه‌ی غربالگری زنان انجام‌شده و همچنین دوره‌هایی برای پرورش مدیران زن طراحی و تأمین بودجه شده است و در این طرح زنان شایسته و لایق در کل کشور شناسایی و در جهت افزایش سطح شایستگی این دوره‌ها برگزار می‌شود و درنهایت این زنان به‌عنوان مدیران لایق و شایسته معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به حوزه دختران دانش‌آموز بیان داشت: از تمام مشکلات و دغدغه‌های مدارس دخترانه به‌ویژه مدارس شبانه‌روزی و خوابگاه‌ها آگاه هستم، متأسفانه حرکت‌ها خیلی آهسته و بروکراسی‌های اداری خیلی کند پیش می‌رود.

در تلاش هستیم که ایران‌خودرو تعدادی از مدارس شبانه‌روزی را تحت حمایت خود بگیرد

مینایی پور ادامه داد: در این حوزه تلاش داریم از ظرفیت شرکت‌ها به‌عنوان حامی معنوی مدارس شبانه‌روزی استفاده کنیم و الآن در تلاش هستیم که ایران‌خودرو تعدادی از مدارس شبانه‌روزی را تحت حمایت خود بگیرد و حامی معنوی شود و البته این مسئله و یافتن حامی کمی زمان‌بر است.

کاهش مکالمات والدین با فرزندان یک زنگ خطر است/ طرح گفت‌وگوی بین نسلی در دستور کار قرارگرفته

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه امسال طرح گفت‌وگوی بین نسلی در دستور کار قرارگرفته افزود: در خانواده بایستی به‌طور متوسط ۱۵۰۰ کلمه صحبت شود و این تعداد به ۵۰۰ کلمه تقلیل یافته و این ‌یک زنگ خطر است و عوامل متعدد همچون فضای مجازی، تک‌فرزندی، اشتغال پدر و مادر و مسائل اقتصادی باعث این امر شده لذا این طرح به این منظور در دستور کار قرارگرفته است.

وی در پایان تصریح کرد: این گفتگو بودجه نمی‌خواهد و از مدیران مدارس می‌خواهیم که برای این منظور فضاهای مناسبی به وجود بیاورند و بر اجرای این طرح تأکید کنند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳