استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 487848
یکشنبه - 29 مهر 1397 - 18:11
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۲۰ درصد دفترچه‌های درمانی خراسان شمالی اضافه است / اجرای پزشک خانواده شهری به‌زودی

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به زیاد بودن ۲۰ درصدی دفترچه‌های بیمه در استان گفت: باهدف کنترل هزینه‌ها سیستم ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری هم به‌زودی اجرا می‌شود.

۲۰ درصد دفترچه‌های درمانی خراسان شمالی اضافه است / اجرای پزشک خانواده شهری به‌زودی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در نشست با رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد اظهار کرد: شهروندان عزیز هم استانی توجه داشته باشند اگر دفترچه بیمه‌ای آنها فاقد اعتبار باشد و در آن زمان به علت بیماری در بیمارستان بستری شوند هیچ خدمات بیمه‌ای به آنها تعلق نمی‌گیرد.

محسن رعنایی بیان اینکه در استان خراسان شمالی ۶۳۱ هزار نفر بیمه‌شده که از این تعداد ۴۲۱ هزار نفر بیمه‌شده روستایی، ۱۳۰ هزار نفر بیمه‌شده سلامت همگانی، ۵۷ هزار نفر بیمه‌شده سیستم کارمندی، ۲۱ هزار نفر هم بیمه‌شده صندوق سایر اقشار و کمتر از ۲ هزار نفر هم بیمه‌شده خویش‌فرما هستند گفت: متأسفانه طبق آمارها ۲۰ درصد دفترچه‌های درمانی اضافه هستند یعنی ممکن است خانواده برای یک فرد چند دفترچه بیمه داشته باشد که این آسیب بزرگی برای سیستم بیمه‌ای استان است.

وی با تأکید بر اینکه بیمه‌شدگان باید برای ثبت اعتبار دفترچه‌های خود در موعد مقرر در دفاتر خدمات بیمه‌ای حضور پیدا کنند افزود:  اگر دفترچه‌ای فاقد اعتبار در زمان بیماری و بستری در بیمارستان باشد هیچ خدمات بیمه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

رعنایی به اجرای موفق طرح پزشک خانواده در روستاها اشاره کرد و گفت: باهدف کنترل هزینه‌ها سیستم ارجاع و پزشک خانواده در مناطق شهری هم به‌زودی اجرا می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی بابیان اینکه این سازمان مطالبات بیمه‌ای دانشکده علوم پزشکی اسفراین را تا شهریورماه سال ۹۶ پرداخت کرده است گفت:  در سال ۹۷ مطالبات بیمه‌ای را در هرماه ۳۰ درصد به‌صورت قطعی و ۷۰ درصد را علی‌الحساب پرداخت خواهیم کرد.

انتهای پیام/