استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 772972
شنبه - 29 تیر 1398 - 10:06
معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت در مراسم روز ملی صنعت و معدن استان قم خبر داد :

۱۵۰ معدن راکد کشور به چرخه تولید بازمی‌گردد

معاون وزیر و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به هدف‌گذاری‌ برای توسعه فعالیت‌های معدنی گفت: تا پایان سال جاری ۱۵۰ معدن راکد و تعطیل‌ شده کشور احیا و به چرخه تولید بازخواهد گشت.

۱۵۰ معدن راکد کشور به چرخه تولید بازمی‌گردد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی‌رضا شهیدی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اتاق بازرگانی قم ادامه داد: ایران با دارا بودن ۱۳ ماده معدنی اصلی در بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد

وی اضافه کرد: همچنین ایران در ارتباط با ذخیره ۲۷ ماده معدنی پرکاربرد نیز جز ۲۰ کشور جهان بوده که نشان دهنده ظرفیت بزرگ و بالای معادن کشور است.

او با اشاره به وضعیت فعالیت معادن در کشور خاطرنشان کرد: از ۱۰ هزار معدن کشور در وضعیت کنونی ۶ هزار و ۴۰۰ معدن فعال بوده و اشتغال و تولید در آن‌ها جریان دارد.

شهیدی در ادامه بیان کرد: برای استخراج و بهره‌برداری از منابع معدنی کشور، ۲۰ زون تخصصی در کشور تدوین‌ شده است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور ادامه داد: میانگین عمق استخراج در ایران نیم متر است در حالی‌ که در کشوری مانند آمریکا عمق استخراج از ۲۴۰ متر نیز گذشته است.

معاون وزیر صنعت با ابراز رضایت از روند کلی فعالیت‌های معدنی تصریح کرد: وضعیت ثبات و توسعه در معادن کشور نسبت به سال ۹۷ قابل‌ مقایسه نبوده و وضعیت تولید و اشتغال در این بخش به حالت مطلوب‌تری رسیده است.

وی با اشاره به مهم‌ترین وظایف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور تاکید کرد: تولید ثروت و کشف و بهره‌برداری از معادن وظیفه عمده‌ای بوده که بر عهده این سازمان است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: با رصد نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی وضعیت معدنی قم از صنایع غیرفلزی به صنایع فلزی به‌ویژه در استخراج و بهره‌برداری از آهن، مس و طلا تغییر پیدا خواهد کرد.

شهیدی عنوان کرد: قم از نظر سولفات سدیم ظرفیت ویژه‌ای داشته و باید از معادن با مقیاس کوچک در این حوره حمایت‌های لازم انجام شود.

همایش گرامیداشت روز ملی صنعت در قم برگزار که در آن از ۲ پیشکسوت صنعتی و ۱۳ صنعتگر برتر استان تجلیل شد.