استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 766990
یکشنبه - 23 تیر 1398 - 09:47

۱۱۰ دوربین نظارتی جدید در سطح شهر قم نصب می‌شود

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از نصب ۱۱۰ دوربین جدید نظارتی در سطح شهر خبر داد.

۱۱۰ دوربین نظارتی جدید در سطح شهر قم نصب می‌شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع،عباس ذاکریان با بیان اهمیت توجه به مدیریت هوشمند در کنترل ترافیک سطح شهر، اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد خودرو و متقابلاً افزایش تصادفات شهری نیازمند مدیریت ترافیک در شهر هستیم.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم از بهره‌برداری فاز سوم دوربین‌های نظارتی در سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: با نصب فاز سوم این دوربین‌ها در سطح شهر، نظارت خوبی به خیابان‌ها و شاهراه‌های اصلی شهر انجام خواهد شد.

ذاکریان تعداد دوربین‌های نصب‌شده در فاز نخست را ۴۰ دوربین اعلام کرد و افزود: این طرح در سه مرحله در شهر قم اجرا شد که در فاز نخست ۴۰ دوربین و در فاز دوم ۵۰ دوربین نظارتی نصب‌شده است که در ۱۶۰ مقطع امکان نظارت وجود دارد.

وی ضمن اعلام آغاز اجرایی شدن فاز سوم نصب دوربین‌های نظارتی، تصریح کرد: در فاز سوم این طرح ۱۱۰ دوربین نظارتی در سطح شهر اضافه می‌شود که در مجموع دوربین‌های فعال سطح شهر به عدد ۲۰۰ می‌رسد.

معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری قم تخلفات ثبت‌شده توسط دوربین‌ها را در حال حاضر ۴ تخلف شایع عنوان کرد و توضیح داد: ثبت تخلف سرعت، عبور از چراغ‌قرمز، گردش‌به‌راست و عبور از خطوط ویژه اتوبوس تخلفاتی است که توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود.

ذاکریان، همکاری شهرداری با پلیس راهور را نقطه قوت این طرح، دانست و تأکید کرد: شهرداری و پلیس راهور در ارتباط کامل و هماهنگ باهم در کاهش تخلفات و تصادفات شهری با یکدیگر همکاری‌های لازم را خواهند داشت