به گزارش پایگاه خبری ربیع،علی‌اکبر رحیمی با اشاره به برنامه‌ریزی مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری برای برگزاری مانورهای آمادگی در سطح شهر، اظهار کرد: امسال برنامه‌ریزی شده که مجموعا قریب به ۱۰ مانور در سطح شهر برگزار شود که تاکنون چهار مانور برگزار شده است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به برگزاری مانور ریزش ایستگاه و تونل مترو در میدان کشاورز بعنوان چهارمین مانور و رزمایش برگزار شده در سال ۹۸ بود، تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون مانورهای نجات از ارتفاع در ساختمان در حال احداث شهرداری منطقه هشت در پردیسان، انفجار لوله گاز در میدان ۷۲ تن و حمله سایبری برگزار شده است.

رحیمی با تاکید بر اینکه تا پایان سال نیز حداقل پنج مانور مدیریت بحران در سطح شهر قم برگزار می‌شود، افزود: در سال‌های اخیر با برنامه‌ریزی ویژه در حوزه مدیریت بحران رشد و پیشرفت قابل توجهی در این زمینه داشته‌ایم.

وی اهتمام تیم مدیریت شهری قم به تقویت حوزه مدیریت بحران با رشد منابع مالی، اختصاص ردیف‌ها و اعتبارات در بودجه و غیره را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند و شتاب بیشتر به خود بگیرد، می‌توانیم در سه سال آینده، در حد قابل قبولی از لحاظ مدیریت بحران قرار بگیریم.