۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۹

سایت استخدام و کاریابی لینکدین فهرست سالانه‌ی «مشاغل نوظهور» خود را منتشر کرد.

۱۰ شغل برتر سال ۲۰۱۹

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سایت استخدام و کاریابی لینکدین فهرست سالانه‌ی «مشاغل نوظهور» خود را منتشر کرد. در این فهرست، شغل‌هایی که بیشترین میزان رشد استخدام را از سال ۲۰۱۵ تا امسال شاهد بوده‌اند، مشخص شده‌اند. در صدر فهرست، متخصص هوش مصنوعی به چشم می‌خورد. متخصص هوش مصنوعی به مهندس، پژوهشگر یا متخصص حوزه‌های دیگر گفته می‌شود که تشخیص می‌دهد هوش مصنوعی در چه مواقعی به کار می‌آید. استخدام در حوزه‌ی هوش مصنوعی در مدت چهار سال گذشته، سالانه رشدی برابر با ۷۴ درصد داشته است.

۵ شغل نوظهور و برتر گزارش شده از سوی لینکدین پس از هوش مصنوعی عبارت‌اند از: مهندسی رباتیک با رشد استخدام ۴۰ درصدی سالانه؛ دانشمند تحلیل داده با میزان رشد ۳۷ درصدی؛ مهندس و برنامه‌نویس فول استاک (full stack engineer) با رشد ۳۵ درصد و مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت یا SRE با رشد ۳۴ درصدی. گفتنی است، در حوزه‌ی نرم‌افزار و توسعه‌ی وب، معمولاً دو دسته توسعه‌دهنده وجود دارد: توسعه‌دهنده‌ی front-end که مسئولیت توسعه‌ی ظاهر برنامه (سمت client) را بر عهده دارد و توسعه‌دهنده‌ی back-end که مسئول نوشتن کدهای سمت سرور و کارایی و عملکرد سایت را برعهده دارد. در این دسته‌بندی، دسته‌ی سومی نیز وجود دارد که به آن‌ها توسعه‌دهندگان Full Stack گفته می‌شود؛ آن‌ها هم در سمت front-end و هم back-end تخصص دارند و می‌توانند موقعیت‌های شغلی بیشتر و بهتری را از آن خود کنند. در ادامه‌ی فهرست تعدادی از مشاغل حوزه‌ی مشتری‌مداری مانند متخصص پشتیبانی فروش و نماینده‌ی توسعه‌ی فروش به چشم می‌خورد که رشد سریع جذب نیرو شامل حال آن‌ها نیز شده است.

۱۰ شغل برتر و نوظهور گزارش شده از سوی لینکدین عبارت‌اند از: ۱. متخصص هوش مصنوعی؛ ۲. مهندس رباتیک؛ ۳. دانشمند تحلیل داده؛ ۴. مهندس و برنامه‌نویس فول استاک؛ ۵. مهندسی پایداری قابلیت اطمینان سایت؛ ۶. متخصص پشتیبانی فروش؛ ۷. نماینده‌ی توسعه‌ی فروش؛ ۸. مهندس داده؛ ۹. تکنسین بهداشت رفتاری و ۱۰. متخصص امنیت سایبری.