رونمایی از 4 سامانه نرم افزاری سازمان فاوا شهرداری اصفهان؛

یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به مراسم رونمایی از سامانه‌های نرم افزاری این سازمان گفت: امروزه با توجه به فراگیری فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، شیوه‌های عملی اجرای امور به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده، به گونه‌ای که سازمان‌ها در صورت همسو نبودن با این جریان فناورانه، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با اشاره به مراسم رونمایی از سامانه‌های نرم افزاری این سازمان گفت: امروزه با توجه به فراگیری فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، شیوه‌های عملی اجرای امور به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده، به گونه‌ای که سازمان‌ها در صورت همسو نبودن با این جریان فناورانه، قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی افزود: در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در سال‌های گذشته اقدامات مختلفی در خصوص تولید و یکپارچه سازی سامانه‌های حوزه‌های شهرداری انجام داده که نتیجه آن افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مناطق، معاونت‌ها و سازمان‌ها و تسهیل در سیاست گذاری، مدیریت و تصمیم گیری این حوزه‌ها بوده است.

سیدحمیدرضا ابطحی با اشاره به سامانه جامع منابع انسانی، گفت: هدف اصلی تولید این سامانه، پیاده سازی و یکپارچه‌سازی سرویس‌های منابع انسانی شامل تهیه انواع فرم‌ها و گزارش‌ها و تسهیل مدیریت یکپارچه اطلاعات و فرایندهای این حوزه بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت اطلاعات پایه، مدیریت اطلاعات فردی، مدیریت اطلاعات پرسنلی، تشکیلات و ساختار سازمانی، مدیریت احکام پرسنلی؛ حقوق و دستمزد، بیمه تکمیلی، مدیریت کاربران و مدیریت خدمات رزرو سفر، از جمله زیر سیستم‌های این سامانه بوده که به صورت داخلی تولید و به بهره‌برداری نهایی رسیده است.

وی با اشاره به فاز نخست سامانه مالی- اقتصادی، تصریح کرد: یکی از سامانه‌های اصلی و محوری شهرداری که نقش تعیین کننده‌ای در برقراری ارتباط میان حوزه‌های مختلف و شفاف‌سازی موضوعات مالی را بر عهده دارد، سامانه یکپارچه مالی- اقتصادی است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان اظهار کرد: اهداف اجرای این سامانه، ایجاد بانک اطلاعاتی، مدیریت ثبت و نگهداری و تهیه انواع گزارش از اطلاعات مالی، همچنین خودکار کردن فرآیندهای مرتبط با عملیات مالی و ارتباط بهنگام با سایر سامانه‌های مرتبط در شهرداری است که به صورت داخلی تولید و در مرحله استقرار است.

وی در خصوص سامانه بازرسی، تصریح کرد: با توجه به نقش حساس اداره کل بازرسی در نظارت بر فعالیت‌های افراد و بخش‌های گوناگون شهرداری و نیاز مبرم به یک سامانه قابل اطمینان برای جمع آوری اطلاعات مربوط به فعالیت‌های این حوزه، نیاز به تولید این سامانه به صورت داخلی، کاملاً احساس می‌شد.

ابطحی گفت: هدف اصلی تولید این سامانه، پیاده سازی و یکپارچه‌سازی مباحث مربوط به مدیریت شکایات، مدیریت انتصابات و مدیریت تخلفات است و به صورت داخلی تولید و در مرحله استقرار قرار گرفته است.

وی با اشاره به سامانه شهر یادگیرنده، گفت: این سامانه بر اساس مطالعات تطبیقی انجام شده در آموزشگاه‌های معتبر دنیا و نیازِ روز بازار آموزش ایران تهیه شده است.

ابطحی تصریح کرد: هدف از تولید این سامانه، آموزش مبانی و توسعه مفاهیم شهر هوشمند به روش غیر حضوری و حرکت به سمت پرورش شهروند هوشمند و تحقق شهر هوشمند در اصفهان و سایر شهرهای استان است.

وی اظهار کرد: این سامانه با مشارکت شرکت دانش بنیان پیشرو اندیشه پرداز سی پل و مرکز آموزش سازمان فاوا تولید و با نشانی الکترونیکی lcity.ir در اختیار شهروندان قرار دارد.

وی در پایان ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران تولید این سامانه‌ها یادآور شد: یکپارچه سازی، مدیریت بهینه و افزایش شفافیت در مسیر هوشمندسازی از ویژگی‌های این سامانه‌ها بوده است.

شایان ذکر است در مراسم برگزار شده ضمن رونمایی از سامانه‌های “جامع منابع انسانی”، “مالی- اقتصادی” و” بازرسی” که توسط مهندسان و متخصصان داخلی سازمان فاوا تولید شده بود، از سامانه “شهر یادگیرنده” که به صورت مشترک با همکاری شرکت دانش بنیان پیشرو اندیشه پرداز سی پل تولید شده بود نیز رونمایی و این سامانه‌ها رسماً در اختیار کاربران قرار گرفت.