تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » نرم افزار
کد خبر : 434413
یکشنبه - 25 شهریور 1397 - 11:04

معرفی گوگل کروم افزونه جدید

شرکت گوگل به تازگی از به روز رسانی جدید خود برای برنامه محبوب گوگل کروم رونمایی کرده است که می تواند برای کاربران آن جالب توجه باشد.

معرفی گوگل کروم افزونه جدید

به گزارش پایگاه خبری ربیع،رونمایی از آخرین نسخه گوگل کروم

در آخرین نسخه بتا گوگل کروم یک افزونه جدید برای آن عرضه شده که در نوع خود جالب است. افزونه حسگر اثر انگشت به سیستم عامل اندروید و دستگاه های مک اضافه شده است که می تواند خبری خوب برای توسعه دهنده های گوشی ها باشد. این موضوع یک لایه امنیتی اضافه برای کاربران خواهد بود.

این به روز رسانی می تواند باعث شود تا کاربران بتوانند سیستم شناسایی اثر انگشت را به برنامه گوگل کروم هم اضافه کنند. هنوز صحبتی راجع به شرایط کلی این سیستم امنیتی جدید برای گوگل کروم نشده است ولی می تواند ظاهری شبیه سیستم شناسایی اثر انگشت ویندوز داشته باشد. گفتنی است این به روز رسانی برای تمام سیستم های عامل اندروید و iOS عرضه خواهد شد.

افزونه های جدید گوگل کروم

نسخه گوگل کروم شماره ۷۰ دارای افزونه های جذاب دیگری هم است. مانند سیستم بلوتوث وب که برای ویندوز ۱۰ رونمایی خواهد شد. این افزونه برای ارتباط بیشتر کروم با دستگاه های بلوتوثی است. (این نکته را هم باید اشاره کنیم که این افزونه برای ورژن های قبلی گوگل کروم معرفی شده است.)

شرکت گوگل همچنین از سیستم تشخیص چهره برای این مرورگر محبوب استفاده کرده است که البته جنبه آزمایشی دارد و این افزونه می تواند چهره، بارکد، عکس نوشته و کدهای QR را شناسایی کند.

حالا برنامه گوگل کروم می تواند به صورت اتوماتیک از حالت تمام صفحه خارج شود و دیگر پیامی برای کاربر ارسال نکند. در ضمن پیام هایی مانند پرداخت، اعلان ها و… دارای چارچوب مناسبی خواهد بود.

قطعا این نسخه جدید می تواند نگاه خیلی از کاربران را به خود جلب کند و باعث شود تا این برنامه نسبت به قبل امنیت بیشتری داشته باشد. شرکت گوگل در چند وقت اخیر تلاش بسیاری برای ارتقای برنامه های خود داشته و این موضوع در زمینه بهبود برنامه های این شرکت بوده است. گوگل کروم هم از این قاعده مستثنی نیست و به روزرسانی های متفاوتی برای این مرورگر محبوب ارائه شده است.