تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 349229
پنجشنبه - 21 تیر 1397 - 14:13

گوشی Xperia XA2 Plus سونی با نمایشگر ۶ اینچی و چیپ ست Snapdragon 630 معرفی شد

سونی بی سر و صدا یک مدل جدید از سری Xperia XA2 معرفی کرد. Xperia XA2 Plus نسبت به XA2 Ultra با تغییرات جزئی همراه است.

گوشی Xperia XA2 Plus سونی با نمایشگر ۶ اینچی و چیپ ست Snapdragon 630 معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،سونی بی سر و صدا یک مدل جدید از سری Xperia XA2 معرفی کرد. Xperia XA2 Plus نسبت به XA2 Ultra با تغییرات جزئی همراه است.

ظاهراً مهم‌ترین تغییر این گوشی جدید نمایشگر ۶ اینچی آن است که به رغم تغییر نکرده اندازه آن در مقایسه با مدل Ultra، دارای نسبت ابعاد ۱۸:۹ است. به لطف تغییر ابعاد نمایشگر شاهد کاهش هر دو  ارتفاع و عرضه این گوشی هستیم که نتیجه آن راحتی بیشتر هنگام در دست گرفتن گوشی است.

همچنین کیفیت ساخت این گوشی ارتقا یافته و حالا بر خلاف مدل Ultra با قاب پشتی پلاستیکی، شاهد به‌کارگیری قاب آلومینیومی هستیم. با این حال درست همانند مدل Ultra، کمی بالاتر از حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه، دوربین یگانه با توانایی ثبت وضوح تصویر ۲۳ مگا پیکسل قرار گرفته است. اما در بخش دوربین سلفی شاهد عقب‌گرد هستیم و خبری از دوربین دوگانه موجود در Ultra  نیست. سونی برای دوربین سلفی یک حسگر ۸ مگا پیکسلی نصب کرده است.

غیر از تغییرات بیرونی، تقریباً هیچ تغییر قابل توجه ای در اجزای داخلی این گوشی به چشم نمی‌خورد. یک‌بار دیگر شاهد به‌کارگیری چیپ ست Snapdragon 630  در ترکیب با ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم (بسته به مدل) و حافظه ذخیره سازی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت هستیم که خریدار بسته به نیاز و بودجه خود می‌تواند یکی از آنها را انتخاب کند. البته این گوشی از نصب کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند که می‌تواند نیاز کاربر برای حجم بیشتری حافظه را فراهم کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان سیستم عامل اندروید ۸.۰ یا همان Oreo، باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت ۳,۵۸۰ آمپر ساعت و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 را برشمرد.

گوشی Xperia XA2 Plus از ماه آگوست در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و سبز در اروپا عرضه می‌شود. هرچند قیمت این گوشی اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود همچنان در رده گوشی‌های میان رده قرار بگیرد.