تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 547833
پنجشنبه - 8 آذر 1397 - 12:25

گوشی نوکیا یا هوآوی؛ کدام میان رده را بخریم؟

گوشی نوکیا یا هوآوی؛ کدام یک بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی میان رده در بازار ایران محسوب می شود؟

گوشی نوکیا یا هوآوی؛ کدام میان رده را بخریم؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع،گوشی نوکیا یا هوآوی؛ کدام یک بهترین انتخاب برای خرید یک گوشی میان رده در بازار ایران محسوب می شود؟ در سال اخیر برخی برندها از بازار ایران حذف شدند یا فعالیت خود را بسیار کاهش دادند، از این رو کاربران برای خرید گوشی موبایل در میان برندهای کم تعداد بازار باید بهترین انتخاب را انجام دهند. بدون شک برند نوکیا، که این روزها دوباره به زمان اوج خود بازگشته است، در این بخش می تواند رقیبی جدی برای سامسونگ و هوآوی باشد. حال قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

به طور کلی انتخاب بین گوشی نوکیا یا هوآوی تا حد زیادی به علایق کاربر درخصوص برند مربوط است. در حال حاضر هر دو برند ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. طرفداران گوشی های نوکیا معمولا در گروه افرادی قرار دارند که سابقه استفاده از گوشی های خاطره انگیز نوکیا را در دهه گذشته داشته و علاقه مند به استفاده مجدد از این برند هستند. از طرف دیگر، هوآوی در سال های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته  و توانسته است اعتماد قشر جوان را به دست آورد. در حال حاضر هوآوی دومین برند پرفروش جهان محسوب می شود و نوکیا در رتبه نهم قرار دارد.

گوشی نوکیا یا هوآوی، کدام برتر هستند؟گوشی نوکیا یا هوآوی، کدام برتر هستند؟

هر کدام از این برندهای یاد شده در بخش های مختلف بسیار قدرتمند هستند اما به طور کلی پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید یک موبایل میان رده را دارید و به روزرسانی سیستم عامل برای شما بسیار اهمیت دارد، نوکیا می تواند انتخاب بسیار خوبی باشد. نوکیا به طور رسمی این موضوع را تایید کرده که گوشی های این برند تا دو سال پشتیبانی نرم افزاری خواهند داشت و تمام به روزرسانی ها را دریافت می کنند. از طرفی دیگر، پردازنده های کایرین ۶۵۹ و کایرین ۷۱۰ برگ برنده هوآوی در بخش گوشی های میان رده است. همچنین پردازنده های انحصاری این برند بسیار قدرتمندتر از پردازنده های مورد استفاده در برند نوکیا است.

مورد بعدی که در انتخاب میان این دو برند در بخش میان رده تاثیرگذار است، دوربین خواهد بود. هوآوی و نوکیا در این بخش هر دو موفق عمل کرده اند و عرضه گوشی های موبایل با دو لنز دوربین خبر بسیار خوبی برای علاقه مندان دوربین عکاسی به شمار می رود. به طور کلی نوکیا از لنز دوم به عنوان لنز تله فوتو و هوآوی نیز از لنز دوم برای عکس برداری بوکه استفاده می کند.

پس از بررسی کلی به این نتیجه می رسیم که در حال حاضر هوآوی در بخش فروش گوشی های هوشمند بسیار موفق تر از نوکیا ظاهر شده است. البته این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که گوشی های هوآوی در بازار ایران بسیار بیشتر از نوکیا موجود هستند و تعداد برند شاپ های این برند تاثیر بسیاری در بخش فروش خواهد داشت.