به گزارش پایگاه خبری ربیع،سونی در ماه ژانویه سال جاری میلادی از گوشی اکسپریا XA2 رونمایی کرد. فاصله میان معرفی اکسپریا XA1 و نسل جدید آن برابر با ۱۱ ماه بود. با این حال به نظر می رسد سونی قصد دارد فاصله زمانی میان معرفی محصولات میان رده خود را کاهش دهد.

به تازگی سونی اکسپریا XA3 موفق به کسب تاییدیه در اروپا شده است که خبر از معرفی آن در آینده نه چندان دور می دهد. این دستگاه دارای شماره مدل سونی H4413 است. در این تاییدیه مشخصات فنی این گوشی هوشمند حضور ندارد. 

انتظار می رود این اسمارت فون شرکت سونی مانند اکثر محصولات موجود در بازار به نسبت تصویر ۱۸:۹ مجهز شود و مشابه نسل گذشته خود از نمایشگر ۵.۲ اینچی بهره ببرد. این احتمال وجود دارد که این دستگاه به همراه ۳ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در حال حاضر قدرت گوشی اکسپریا XA2 را پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۳۰ تامین می کند. با توجه به این موضوع می توان انتظار داشت سونی اکسپریا XA3 به پردازنده جدیدتر اسنپدراگون ۶۳۶ مجهز شود. یکی از احتمالات در رابطه با این دستگاه، امکان استفاده از سیستم عامل پیش فرض اندروید P است.

دریافت تاییدیه توسط سونی اکسپریا XA3 به معنای معرفی آن در آینده نه چندان دور است. این احتمال وجود دارد که در نمایشگاه IFA 2018 با میان رده جدید این شرکت ژاپنی ملاقات کنیم.

بر اساس گزارش ها سونی قصد دارد در IFA 2018 از پرچمدار جدید خود، اکسپریا XZ3 نیز رونمایی کند. به نظر می رسد این پرچمدار در مقایسه با نسل کنونی خود تغییرات زیادی نداشته باشد و تنها مانند اکسپریا XZ2 پریمیوم به دوربین اصلی دوگانه مجهز شود.