اجتماعی » خواندنی
کد خبر : 256942
دوشنبه - 13 فروردین 1397 - 12:00

گنج سلامتی را در این میوه پرطرفدار به دست آورید

طالبی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان است که با مصرف آن می توانید بسیاری از نیاز های اساسی بدن به ویتامین ها را برطرف کنید.

گنج سلامتی را در این میوه پرطرفدار به دست آورید

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از بهداشت نیوز، طالبی یکی از پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان است که با مصرف آن می توانید بسیاری از نیاز های اساسی بدن به ویتامین ها را برطرف کنید.
طالبی یا گرمک میوه شیرین وسرشار از مواد مغذی مانند ویتامین A و C، پتاسیم، فیبر، آنتی‌اکسیدان و دیگر مواد مغذی است که با مصرف آن می توانید بسیاری از نیاز های بدن به مواد مغذی را برطرف کنید.

خواص فوق العاده طالبی
ضدانعقاد خون
طالبی دارای آدنوزین و دیگر مواد شیمیایی است که مصرف آن باعث رقیق شدن خون می شود و تشکیل لخته‌های غیر طبیعی را کاهش می‌دهد.

پیشگیری از آرترواسکلروزیس
میزان بالای ویتامین C در طالبی، علاوه بر اینکه آن را به دارویی برای سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می‌کند در حفظ سلامت قلب هم نقش دارد. ویتامین C با انبساط عروق خونی از سخت شدن دیواره قلبی جلوگیری کرده و از بروز آرترواسکلروزیس پیشگیری می‌کند.

ضد سرطان
ترکیب میزان بالای ویتامین C و A، گرمک را به یک سلاح ضد سرطان تبدیل کرده است. این ۲ ویتامین تمام رادیکال‌های آزاد بدن را از بین می‌برند و به این ترتیب از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند.

دشمن آب‌ مروارید
طالبی با داشتن میزان زیادی ویتامین A، حس بینایی را تقویت کرده و از بروز آب مروارید جلوگیری می کند.

تقویت سلامت پوست
این میوه تابستانه آب‌دار و سرشار از ویتامین C و A، در حفط درخشانی و سلامت پوست مؤثر است. ویتامین C با تحریک ساخت کلاژن و ویتامین A با جلوگیری از تخریب سلول‌های پوستی، شادابی را به پوست شما هدیه می‌دهد.

فشار خون بالا
پتاسیم موجود در طالبی، سدیم بدن را متعادل کرده و فشار خون را تنظیم می‌کند.

سلامت سیستم ایمنی
طالبی با داشتن مقدار زیادی ویتامین C در حفظ سلامت سیستم ایمنی بسیار کارآمد است.

بی‌خوابی
اگر به دنبال خوابی راحت هستید، شب‌ها به عنوان دسر کمی طالبی بخورید. این میوه تابستانی منبع غنی از ویتامین های گروه B است که مانند یک قرص خواب طبیعی عمل می‌کند.

مشکلات قاعدگی
طالبی با کاهش میزان جریان خون و جلوگیری از تشکیل لخته در آن بسیاری از مشکلات و دردهای قاعدگی را رفع می‌کند.

سندرم متابولیک
سندرم متابولیک اصطلاحی است برای شرایطی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت بالا است و فشار خون و کلسترول بالا را می توان با مصرف مداوم میوه‌هایی مانند طالبی کنترل کرد.

گرفتگی عضلات
عامل اصلی گرفتگی عضلات، پتاسیم است. خوشبختانه طالبی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم بوده؛ بنابراین می‌توان با خوردن آن از گرفتگی عضلات جلوگیری کرد.

دفع نیکوتین
طالبی دارای مجموعه‌ای از مواد مغذی است که به افراد سیگاری کمک می‌کند بسیار کارآمدتر با اثرات دفع نیکوتین کنار بیایند. همچنین طالبی به دلیل مقادیر بالای ویتامین A می‌تواند در جبران کمبود این ماده مغذی در افراد سیگاری مفید باشد.

مصرف طالبی در دوران بارداری
وجود مقادیر بالای ویتامین B9 یا اسید فولیک در طالبی، از تولد کودکان با نقص عضو جلوگیری می‌کند.

ضد استرس
پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای بدن است، که در تقویت اکسیژن رسانی به مغز و تنظیم ضربان قلب نقش دارد و پتاسیم موجود در طالبی یک آرام‌بخش طبیعی به شمار می آید.