درگفتگو با ربیع عنوان شد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دستاوردهای مهمی در مسیر رفع نیاز صنعت فولاد کسب کرد؛

 گسترش شبکه ارتباطات مویرگی و توسعه برندینگ دانش‌بنیان‌های اصفهان / تامین نیاز صنعت فولاد بدون دانش‌بنیان‌ها غیرممکن است

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان درباره فعالیت سه روزه پاویون شهرک در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ملی فولاد ایران اظهار کرد: صنعت فولاد یکی از صنایع بسیار مهم و استراتژیک است که از آن به عنوان صنعتِ صنعت‌ساز یاد می‌شود. علی‌رغم این اهمیت بالا، صنعت فولاد کشور با چالش‌های مختلفی رو به رو است که تداوم بهینه فعالیت این صنعت را با ریسک مواجه می‌کند. یکی از این چالش‌ها، تامین تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد در شرایط تحریمی فعلی است.

 گسترش شبکه ارتباطات مویرگی و توسعه برندینگ دانش‌بنیان‌های اصفهان / تامین نیاز صنعت فولاد بدون دانش‌بنیان‌ها غیرممکن است

به گزارش ربیع ،هادی نباتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ربیع ،افزود: این دوره از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری برگزار شد که خود نشان از اهمیت حل این چالش دارد. مسلم است که تامین تجهیزات و حتی برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد، بدون شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که هزاران متخصص خبره را برای حل مشکلات صنعت به کار گرفته‌اند، تقریبا غیر ممکن است.

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با حمایت مقام معظم رهبری، شرکت‌ها بیش از پیش به اهمیت استفاده از دانش‌بنیان‌ها در صنعت پی برده‌اند اما تعداد بسیار زیاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کنار توانمندی و تخصص‌های مختلف این شرکت باعث شده لزوم معرفی و برقراری ارتباط حرفه‌ای، بیشتر از گذشته احساس شود.

نباتی‌نژاد افزود: در همین راستا شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به منظور ایجاد و حفظ ارتباط موثر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این شهرک با شرکت‌های بزرگ فولادی، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد حاضر شد و چندین شرکت‌ دانش‌بنیان را در پاویون خود مستقر کرد. حضور پاویون شهرک در این نمایشگاه باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در آن بتوانند ارتباط موثری با متخصصان، کارشناسان، فناوران، مدیران و مسئولان شرکت‌های بزرگ فولادی داشته باشند.

وی ادامه داد: بازدید مدیرعامل‌های شرکت فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد خراسان، رئیس و اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیران شرکت فولاد مبارکه از پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دستور خرید برخی محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در آن نشان می‌دهد، هدف برقراری ارتباط موثر میان دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فولادی به خوبی محقق شده است.

اصفهان؛ هاب منطقه‌ای بومی‌سازی در ایران

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: یکی از دستاوردهای مهم دیگر شهرک در این نمایشگاه، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری ایران و بزرگترین فولادساز کشور بود که بر اساس آن، فولاد مبارکه اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی تجهیزات مورد نیاز خود را در ۸ محور از طریق این شهرک انجام خواهد داد. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با امضای این تفاهم‌نامه به هاب منطقه‌ای در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد تبدیل خواهد شد.

دانش‌بنیان‌های اصفهانی در جمع تامین‌کنندگان برتر بزرگترین فولادسازان

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه دیگری هم توسط یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک با فولاد خوزستان به امضا رسید و چند شرکت مستقر در این شهرک نظیر آتی اندیشان بصیر و پایا صنعت سما توسط شرکت‌های بزرگ فولادی کشور همچون فولاد مبارکه، به عنوان تامین‌کنندگان برتر معرفی شدند که دستاورد مهم دیگری برای ما محسوب می‌شود. پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فولادی شهرک تا بدانجا پیش رفته است که امروز حدود ۴۰ شرکت در لیست تامین‌کنندگان بزرگترن فولادسازان ایران قرار دارند.

پریسا خاکبازان