به گزارش ربیع ،هادی نباتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ربیع ،افزود: این دوره از جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد با محوریت بومی‌سازی، حمایت از ساخت داخل و توسعه فناوری برگزار شد که خود نشان از اهمیت حل این چالش دارد. مسلم است که تامین تجهیزات و حتی برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد، بدون شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که هزاران متخصص خبره را برای حل مشکلات صنعت به کار گرفته‌اند، تقریبا غیر ممکن است.

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: در سال‌های اخیر و با حمایت مقام معظم رهبری، شرکت‌ها بیش از پیش به اهمیت استفاده از دانش‌بنیان‌ها در صنعت پی برده‌اند اما تعداد بسیار زیاد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در کنار توانمندی و تخصص‌های مختلف این شرکت باعث شده لزوم معرفی و برقراری ارتباط حرفه‌ای، بیشتر از گذشته احساس شود.

نباتی‌نژاد افزود: در همین راستا شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به منظور ایجاد و حفظ ارتباط موثر میان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در این شهرک با شرکت‌های بزرگ فولادی، در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد حاضر شد و چندین شرکت‌ دانش‌بنیان را در پاویون خود مستقر کرد. حضور پاویون شهرک در این نمایشگاه باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در آن بتوانند ارتباط موثری با متخصصان، کارشناسان، فناوران، مدیران و مسئولان شرکت‌های بزرگ فولادی داشته باشند.

وی ادامه داد: بازدید مدیرعامل‌های شرکت فولاد خوزستان، فولاد هرمزگان، آهن و فولاد غدیر ایرانیان، فولاد خراسان، رئیس و اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و مدیران شرکت فولاد مبارکه از پاویون شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دستور خرید برخی محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های مستقر در آن نشان می‌دهد، هدف برقراری ارتباط موثر میان دانش‌بنیان‌ها و شرکت‌های فولادی به خوبی محقق شده است.

اصفهان؛ هاب منطقه‌ای بومی‌سازی در ایران

مدیر روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: یکی از دستاوردهای مهم دیگر شهرک در این نمایشگاه، امضای تفاهم‌نامه همکاری میان پایه‌گذار پارک‌های علم و فناوری ایران و بزرگترین فولادساز کشور بود که بر اساس آن، فولاد مبارکه اکتساب دانش ساخت، بومی‌سازی و تجاری‌سازی تجهیزات مورد نیاز خود را در ۸ محور از طریق این شهرک انجام خواهد داد. شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با امضای این تفاهم‌نامه به هاب منطقه‌ای در حوزه بومی‌سازی صنعت فولاد تبدیل خواهد شد.

دانش‌بنیان‌های اصفهانی در جمع تامین‌کنندگان برتر بزرگترین فولادسازان

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنین تفاهم‌نامه دیگری هم توسط یکی از شرکت‌های مستقر در شهرک با فولاد خوزستان به امضا رسید و چند شرکت مستقر در این شهرک نظیر آتی اندیشان بصیر و پایا صنعت سما توسط شرکت‌های بزرگ فولادی کشور همچون فولاد مبارکه، به عنوان تامین‌کنندگان برتر معرفی شدند که دستاورد مهم دیگری برای ما محسوب می‌شود. پیشرفت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فولادی شهرک تا بدانجا پیش رفته است که امروز حدود ۴۰ شرکت در لیست تامین‌کنندگان بزرگترن فولادسازان ایران قرار دارند.

پریسا خاکبازان