پیشخوان » تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » ورزشی
کد خبر : 919277
سه شنبه - 17 دی 1398 - 18:14

گزینه های مربیگری تیم ملی؛ شاگرد یا استاد؟

حدود یک ماه پیش، به نظر می‌رسید برانکو سرمربی تازه تیم ملی خواهد بود و فقط، مرحل اداری آن باقی مانده است.

گزینه های مربیگری تیم ملی؛ شاگرد یا استاد؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حدود یک ماه پیش، به نظر می‌رسید برانکو سرمربی تازه تیم ملی خواهد بود و فقط، مرحل اداری آن باقی مانده است. با وجود همه مواضع موافق و مخالف، فدراسیون هم این موضوع را تایید کرد. حالا با گذشت یک ماه از آن روزها، برانکو از تیم ملی دورتر شده و وضعیت نیمکت ایران برای بازی‌های آینده، ابهام بیشتری دارد. با این حال فدراسیون بدون تاج، باید به زودی سرمربی تازه تیم ملی را انتخاب کند تا بازیکنان، بتوانند زیر نظر کادرفنی جدید برای بازی با هنگ‌کنگ و کامبوج آماده شوند. بعد از همه فراز و نشیب‌ها، ۴ اسم برای انتخاب سرمربی تازه ایران روی میز فدراسیون باقی مانده است. ۴ گزینه‌ای که حدود ۱۵ سال قبل، یکی از آن‌ها سرمربی تیم ملی بود و سه نفر دیگر برایش بازی می‌کردند.

برانکو ایوانکوویچ

فاصله برانکو و فدارسیون،‌ هر روز بیشتر می‌شود. هر چند هنوز نمی‌توان حضور او را منتفی دانست. انتخاب برانکو به عنوان مربی تیم ملی مشروط به حل پرونده او و پرسپولیس است. اتفاقی که هنوز نیفتاده و احتمالا به این زودی هم نمی‌افتد. علاوه بر این ماجرای استراماچونی و ویلموتس و سپس کالدرون، باعث شده وزارت ورزش علاقه‌ای به یک ماجرای جدید با مربیان خارجی نداشته باشد و فدراسیون، به سمت گزینه‌های داخلی بچرخد. با همه این‌ها، اگر برانکو در توافق با پرسپولیس کوتاه بیاید و این پرونده بسته شود، دوباره به گزینه اصلی فدراسیون تبدیل خواهد شد.

یحیی گل‌محمدی

یک مربی مدرن، که شاید افتخارات پرتعدادی نداشته باشد اما از وجهه خوبی بین افکار عمومی برخوردار است. تیم‌های یحیی زیبا بازی می‌کنند، تهاجمی هستند و معمولا فراتر از انتظار نتیجه می‌گیرند. حمیداوی مالک شهرخودرو که اول فصل اجازه رفتن یحیی به پرسپولیس را نداده بود، چراغ سبز برای حضور او در تیم ملی را نشان داده و مشکلی از این بابت هم وجود نخواهد داشت. در صورت انتخاب یک مربی ایرانی، گل‌محمدی کم‌دردسرترین گزینه برای فدراسیون خواهد بود که انتخابش با واکنش‌های منفی کمتری هم همراه می‌شود. هر چند او قبلا نشان داده شاید در کنترل ستاره‌های تیم ملی به مشکل بخورد.

علی دایی

تا چند روز قبل، دایی شانس چندانی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی نداشت اما در روزهای اخیر، اوضاع به نفع او تغییر کرده است. دو روز قبل، دایی پیشنهاد مناسبی از ذوب آهن را رد کرد و بسیاری از رسانه‌ها، دلیل آن را انتظار او برای نشستن روی نیمکت تیم ملی دانستند. سردار آزمون هم در مصاحبه‌ای گفت زمان نظرخواهی فدراسیون برای انتخاب سرمربی جدید، دایی گزینه اول او بوده است. دایی دور قبلی حضور در تیم ملی، نتایج بسیار ضعیفی گرفت و همین، شانسش برای نشستن دوباره روی نیمکت ایران را پایین می‌آورد. از طرفی کاریزما و محبوبیت او، برگ برنده‌اش برای انتخاب دوباره به عنوان مربی تیم ملی خواهد بود.

وحید هاشمیان

آخرین گزینه فدراسیون برای شرایط ضروری، وحید هاشمیان است. دستیار ویلموتس، هنوز با فدراسیون همکاری می‌کند و در صورت انتخاب سرمربی جدید هم می‌تواند دستیار او باشد. با این حال اگر فدراسیون در هفته‌های آینده هم به جمع بندی نرسد و نتواند سرمربی جدید ایران را معرفی کند، تیم ملی با سرمربیگری هاشمیان روبروی هنگ کنگ و کامبوج قرار می‌گیرد. انتخاب هاشمیان، به صورت موقت و برای همین سه بازی خواهد بود. تا زمانی که فدراسیون بتواند سرمربی تازه‌ای پیدا کند و وضعیت تیم ملی را، به ثبات برساند.