استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 536086
سه شنبه - 29 آبان 1397 - 23:30
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:

گزینه‌ای برای استانداری خراسان شمالی مشخص نکردیم / علت تکذیب استانداری فرهادی را نمی‌دانم

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به لزوم تعیین وضعیت استانداری خراسان شمالی گفت: مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس گزینه‌ای را به‌صورت پیشنهادی معرفی نکرده و علت تکذیب استانداری فرهادی در هفته گذشته را نمی‌دانم.

گزینه‌ای برای استانداری خراسان شمالی مشخص نکردیم / علت تکذیب استانداری فرهادی را نمی‌دانم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی قربانی در مصاحبه با خبرنگاربا اشاره به فرآیند انتخاب استاندار خراسان شمالی و اهمیت آن اظهار کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی تنها استانی بود که از میان استانداران بازنشسته، محمدرضا خباز انتخاب‌شده بود درنتیجه تنها ۳ ماه این فرد مسئول این استان محروم بود که باید اقدام جدی در راستای تعیین استاندار خراسان شمالی از سوی دولت انجام پذیرد.

وی بابیان انجام پیگیری به جهت به سرانجام رسیدن این موضوع از سوی هیات دولت گفت: مجمع نمایندگان استان از دولت خواستار شده تا هر چه سریع‌تر تکلیف استانداری خراسان شمالی تعیین شود و از بلاتکلیفی کنون این استان را نجات دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس مردم را در حال ضرر از این بلاتکلیفی توصیف کرد و افزود: درزمانی که باید استانداران برای دریافت اعتبارات و همچنین رأی زنی برای افزایش بودجه پروژه‌های ملی در بودجه ۹۸ به ارتباط با وزارتخانه‌های مختلف بپردازند اکنون این استان محروم از داشتن استاندار محروم شده و باید هرچه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

وی همچنین از جدیت در پیگیری برای به سرانجام رسیدن این موضوع خبر داد و گفت: مجمع نمایندگان استان بر روی شخص خاصی اعلام نظر نکرده است و نزدیک بودن به پایگاه رأی رئیس‌جمهور و همسویی با دولت و توانمندی ازجمله شرایط مدنظر نمایندگان استان است که در صورت انتخاب فردی از سوی دولت موردحمایت نمایندگان نیز خواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص عیسی فرهادی، به‌عنوان گزینه استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: دولت در صورت اینکه تشخیص دهد این فرد دارای همسویی با دولت بوده، از حمایت نمایندگان نیز برخوردار خواهد شد.

وی همچنین به‌صورت تلویحی احتمال استاندار شدن مجید پور عیسی، سرپرست فعلی استانداری خراسان شمالی را رد کرد و ادامه داد: بنده دلیل تکذیب انتخاب فرهادی در هفته گذشته به‌عنوان استاندار خراسان شمالی را نمی‌دانم.

گفتنی است محمدرضا خباز استاندار ابتدای مردادماه سکان هدایت استان خراسان شمالی را به‌دست گرفت و ۲۶ آبان ماه نیز با اطلاعیه دولت و به خاطر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از این استان رفت و معاون اقتصادی او، مجید پورعیسی سرپرستی استانداری خراسان شمالی را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/