استانها » البرز
کد خبر : 757963
پنجشنبه - 13 تیر 1398 - 18:20

گزارش | ماجرای توزیع مشکوک خمیردندان در مهدکودک های البرز

مدتی است توزیع گسترده و رایگان خمیردندان سیگنال توسط فردی ناشناس در مهدهای کودک استان البرز صورت می گیرد و هویت و قصد فرد توزیع کننده از این اقدام مشخص نیست.

گزارش | ماجرای توزیع مشکوک خمیردندان در مهدکودک های البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، مدتی است تعداد زیادی خمیردندان سیگنال که بر روی آن ها عبارتی مبنی بر «خمیردندان کودک دو تا ۶ سال» درج شده، توسط فردی ناشناس به وسیله یک دستگاه پیکان وانت در مهدهای کودک استان البرز به صورت رایگان توزیع می شود.

به گفته برخی مدیران مهدهای کودک که این خمیردندان ها را از فرد مذکور تحویل گرفته اند، این فرد خود را به عنوان کسی که کار موسیقی کودک انجام می دهد معرفی کرده و ادعا می کند خمیردندان ها متعلق به یکی از دوستانش است.

تقاضای خبرنگار  البرز مبنی بر ارسال تصویری از خمیردندان ها از سوی مدیر مهد کودک به دلیل عدم هماهنگی با بهزیستی بی نتیجه ماند و این در حالی است که دریافت این اجناس با هماهنگی بهزیستی صورت نگرفته است.

مدیر یکی از مهدهای قرآن منطقه حصارک کرج  بیان کرد: چهار کارتن خمیردندان به عنوان تبلیغات این مارک، به مهد ما تحویل دادند اما پس از بازکردن کارتن ها متوجه شدم بعضی از آن ها تنها یک روز تا پایان تاریخ انقضای درج شده بر روی جنس فرصت مصرف دارند.

مدیر این مهد قرآن ادامه داد: برخی از آن ها تا دوازدهمین ماه سال ۲۰۱۹ تاریخ مصرف داشتند اما در میان آن ها مواردی هم به چشم می خورد که تاریخ مصرف آن ها گذشته بود؛ به همین دلیل پس از تماس با فرد مذکور، اجناس را مرجوع کردم.

یکی از اولیاء کودکان به گفت: چندی پیش از این مدل خمیردندان برای فرزندم خریداری کردم و دخترم اصرار بر مصرف همان مارک دارد و این بار که دیدم رایگان توزیع می شود از آن استقبال کردم.

مریم صدیقی، معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز  گفت: چند روزی است که از توزیع خمیردندان بدون هماهنگی از سوی برند مربوطه و دانشگاه علوم پزشکی در مهد کودک های کرج مطلع شدیم.

هویت توزیع کننده مشخص نیست

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان البرز ادامه داد: به گفته برخی مدیران مهدها، در صورت عدم دریافت خمیردندان ها از سوی مدیر مهد کودک، کارتن ها مقابل ورودی مهد کودک رها شده و توزیع کننده محل را ترک کرده که هنوز هویت وی مشخص نیست.

صدیقی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی های انجام شده مقرر شد نمونه خمیر دندان جهت آزمایش و بررسی های دقیق به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شود و نتیجه دریافتی از نظر سلامت مواد مذکور اعلام خواهد شد؛ همچنین شکایت از برند مورد نظر به دلیل توزیع خمیر دندان بدون اجازه و هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان در دستور کار قرار گرفت.

بررسی های میدانی نشان می دهد سازمان بهزیستی استان نظارت مناسب و کافی بر عملکرد مهد کودک ها و اتفاقاتی که در حوزه اداره این نهادهای تربیتی حساس رخ می دهد ندارد؛ پس از گذشت یک ماه از توزیع مشکوک این خمیردندان ها در مهدهای کودک به صورت گسترده اداره مذکور نسبت به این ماجرا ابراز بی اطلاعی می کند.

با توجه به اینکه توزیع گسترده این مارک خمیردندان نمی تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد و همچنین شیوه توزیع و اظهارات خانواده ها شاعبه هایی را در رابطه با سالم بودن این خمیردندان به ذهن متبادر می کند مسؤولین بهزیستی، نهادهای انتظامی استان و دانشگاه علوم پزشکی باید به عنوان مرجعیت تشخیص سلامت مواد بهداشتی به موضوع ورود کنند تا مشکلی متوجه سلامت کودکان نشود.

انتهای پیام/گ/۱۱۰۴/س/