استانها » تولیدی » خبر پوششی » سمنان » مهسا زیاری
کد خبر : 624389
یکشنبه - 7 بهمن 1397 - 16:06
شهردار سمنان مطرح کرد؛

«کودک محوری» رویکرد گردشگری سمنان در نوروز ۹۸

شهردار سمنان با اشاره به رویکرد شهرداری سمنان در جهت تحقق هدف «سمنان شهر دوستدار کودک»، گفت: رویکرد کودک محوری در برنامه های گردشگری نوروز ۹۸ سمنان قرار می گیرد.

«کودک محوری» رویکرد گردشگری سمنان در نوروز ۹۸

به گزارش پایگاه خبری ربیع، شهردار سمنان با اشاره به رویکرد شهرداری سمنان در جهت تحقق هدف «سمنان شهر دوستدار کودک»، گفت: رویکرد کودک محوری در برنامه های گردشگری نوروز ۹۸ سمنان قرار می گیرد.

سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان اظهار داشت:با گسترش موج شهرنشینی در دنیا از سویی و افزونی جمعیت از سوی دیگر، کودکان در تحولات مدرن شهری نادیده گرفته می‌شوند و لزوم توجه به آنها در شهرها بیش از پیش احساس می‌شود؛ از این رو اقداماتی که به ایجاد حس هویت، امنیت، تعلق مکانی و لذت می‌انجامد و شهر را به سوی بستری برای برآوردن نیازهای مختلف کودک و رشد و پرورش همه جانبه او سوق می‌دهد را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: شهر یک واقعیت زنده و پویا است که نباید خود را بر کودک تحمیل کند بلکه باید متناسب با شخصیت او شکل گیرد.کودکان نقش چندانی در شهر ایفا نمی کنند و دامنه فعالیت آنها به خانه و مدرسه و زمان محدودی در پارک ها و فضاهای بازی محدود شده است.

رضوی با بیان اینکه پرورش ذهن و خلاقیت کودکان و همچنین محیطی سالم برای تربیت آن ها امری حائزاهمیت و اجتناب ناپذیر است، گفت: تعیین استانداردهای لازم ویژه کودکان برای بوستانها و شهر بازیها، معابر و اماکن عمومی از الزامات این طرح است.

شهردار سمنان در پایان با اشاره به استفاده از صاحب نظران و کارشناسان در این طرح، افزود: عید نوروز امسال تلاش خواهیم کرد اولین گام ها را در جهت تحقق هدف « سمنان شهر دوستدار کودک» برداریم و با آماده سازی بستر های لازم، نوروز خوبی را برای کودکان شهرمان رقم بزنیم.