ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر تنظیمی » شهرستان های اصفهان » کاشان » گزارش تصویری
کد خبر : 813615
پنجشنبه - 7 شهریور 1398 - 13:16
عفت پدرام فر،رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان گزارش عملکرد جشنواره نمایش های آئینی سنتی و برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر مهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سال سوم دوره پنجم شورای شهر کاشان با محوریت گزارش عملکرد جشنواره نمایش های آئینی سنتی و برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر مهردر تاریخ ۴/۶/۹۸  با حضور اعضای کمیسیون،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دبیر بخش کاشان در نوزدهمین جشنواره نمایش های آئینی سنتی  برگزار شد.

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر کاشان  گزارش عملکرد جشنواره نمایش های آئینی سنتی و برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر مهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر کاشان نخستین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی سال سوم دوره پنجم شورای شهر کاشان با محوریت گزارش عملکرد جشنواره نمایش های آئینی سنتی و برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر مهردر تاریخ ۴/۶/۹۸  با حضور اعضای کمیسیون،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و دبیر بخش کاشان در نوزدهمین جشنواره نمایش های آئینی سنتی  برگزار شد.

 

عفت پدرام فر،رئیس کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، در این نشست گفت:هدف از برگزاری نمایش آموزش غیر مستقیم اعتقادات و اخلاقیات و آموزش های شهروندی است و در برگزاری جشنواره ها باید به شناسایی توانایی های هنرمندان وجوانان کاشانی توجه شود که بخش عمده آن مربوط به سازمان فرهنگی،ورزشی شهرداری است و فلسفه وجود این سازمان آن است که متولی فرهنگ و هنر شهر باشد.

علی هاشمی طاهری،نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با تاکید به تاثیر هنر گفت: در دوره های بعدی برگزاری جشنواره در کاشان باید نیاز های مردم شناسایی و فراخوان هایی مرتبط با آن داده شود تا بتوان بهترین بهره برداری اجتماعی را ازجشنواره ها کرد.

علیرضا پور عسگری،عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز در این نشست بیان کرد: برگزاری جشنواره نمایش های آئینی و سنتی در کاشان مزیت های متعددی چون احیای فرهنگ و آشنایی نسل جوان با هنرهای  فراموش شده را در بردارد که نشان از حمیت و دغدغه مندی هنرمندان و دستگاه های فرهنگی کاشان است.

وی افزود:لازم است درآینده موضوعات جشنواره متناسب با نیاز های شهروندی چون نظافت و نشاط شهری انتخاب شود زیرا هرچقدر هم که زیرساخت های شهر قوی باشد تازمانی که فرهنگ مردم اعتلا نیابد بی فایده است.

 

مجید شمس٬عضو کمسیون فرهنگی اجتماعی شورا ٬با تاکید به ظرفیت های کاشان بیان کرد:کاشان همیشه شایستگی های خودرا در بخش های مختلف نشان داده است و انتقال جشنواره نمایش های آیینی سنتی از پایتخت به کاشان نشان شایستگی این شهر است.

وی با اشاره به حمایت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره افزود:باید بخش خصوصی را حمایت کرد تا زنجیره ای بین مدیریت شهری ‌و بخش خصوصی ایجاد شود.

اکبر رضوانیان، دبیر نوزدهمین جشنواره نمایش های آئینی سنتی بخش کاشان، در این بخش نخست این نشست به بیان گزارش عملکرد و نتایج برگزاری جشنواره نمایش های آئینی و سنتی در کاشان پرداخت وگفت: این جشنواره، قدیمی ترین جشنواره تئاتر در وزارت فرهنگ و ارشاد است که هردوسال یک بار برگزار میشود و امسال نخستین سالی است که افتتاحیه آن از تهران خارج شده است.

وی به همسویی نمایش های آئینی سنتی با فرهنگ و معماری کاشان اشاره و بیان کرد:این جشنواره از نوزدهم تا بیست و ششم مرداد ماه به دبیری داوود فتحعلی بیگی وحضور هنرمندانی از شهرهای مختلف ایران وکشور ترکیه برگزار و تمام نمایش های اجرایی مجوز شورای بازبینی وزارت ارشاد را داشت همچنین این  جشنواره بارمالی زیادی برای شهرداری نداشت و با اختصاص حدود ۸۰ میلیون بودجه از سمت تهران اجرا و مابقی هزینه های آن توسط بخش خصوصی تامین شد. 

لازم به ذکر است بررسی عملکرد جشنواره نمایش های آیینی و سنتی و پانزدهمین جشنواره  تئاتر مهر به جلسه بعدی موکول شد.