استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 721573
چهارشنبه - 1 خرداد 1398 - 22:30

کمک ۱۴۵ میلیون تومانی خیران اسفراینی در جشن گلریزان

خیران اسفراینی هم‌زمان با برگزاری جشن گلریزان در این شهر مبلغی بالغ‌بر ۱۴۵ میلیون تومان را برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد به ستاد دیه اهدا کردند.

کمک ۱۴۵ میلیون تومانی خیران اسفراینی در جشن گلریزان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از اسفراین،  حجت‌الاسلام قدیر محمدیان در ابتدای آیین خداپسندانه جشن گلریزان اسفراین که با حضور مسئولان و مردم نیکوکار شب گذشته  در محل سالن شهید رخشی آموزش‌وپرورش برگزار شد اظهار کرد: ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت و بخشش الهی است و خیران و نیکوکاران باید در این ماه گامی در راستای بخشش زندانیان و شاد کردن خانواده‌های آنها بردارند.

امام‌جمعه اسفراین ضمن قدردانی از حضور خیرین در این امر خداپسندانه بر ضرورت کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد تأکید کرد و افزود: این کمک‌ها موجب آزادی زندانیان و نجات خانواده آنها می‌شود.

۲۱ زندانی غیرعمد اسفراینی منتظر کمک خیران

فرماندار اسفراین نیز گفت: چشم و امید خانواده‌های زندانیان به‌دست خیران و نیکوکاران است که خیرین باید تلاش کنند و از کمک مالی در حد و توان خود به‌منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده دریغ نکنند که اجر این کمک‌ها پیش خداوند متعال محفوظ است.

طاهر رستمی افزود:  ۲۱ زندانی غیر عمد در اسفراین چشم‌انتظار مدد خیرین هستند که برای آزادی این افراد نیازمند همت مردم نیکوکار و تأمین مبلغ یک میلیارد تومان می‌باشد.

در پایان مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی با تشکر از همراهی بسیار خوب خیرین و نیکوکاران گفت: زندانیان جرائم غیرعمد را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌واسطه ارتکاب جرائمی از روی جهل به قانون یا ناخواسته و غیرمنتظرانه بدهکار مالی یا دیه شده‌اند و به دلیل عدم بضاعت مالی و ناتوانی قادر به تأمین بدهی خود نیستند و تحت حمایت ستاد دیه قرار می‌گیرند.

رضا استاجی گفت: زندانیان جرائم غیر عمد شامل تصادفات و صدمات بدنی، نفقه و مهریه و محکومیت‌های مالی هستند.

گفتنی است که در مراسم جشن گلریزان شهرستان اسفراین بالغ‌بر یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کمک‌های مالی اعم از نقدی و غیر نقدی توسط خیرین به ستاد دیه استان خراسان شمالی اهدا شد.

انتهای پیام/