فرهنگ و هنر » هنر
کد خبر : 346443
دوشنبه - 18 تیر 1397 - 16:00

کمپانی موسیقی چینی سهام ۳۰ میلیارد دلاری خود را به بورس آمریکا می‌برد

کمپانی چینی «Tencent Music Entertainment» بازوی پخش موسیقی شبکه‌های اجتماعی چین و غول بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد بخشی از سهام خود را وارد بازار بورس آمریکای شمالی کند.

کمپانی موسیقی چینی سهام ۳۰ میلیارد دلاری خود را به بورس آمریکا می‌برد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  به نقل از وِرایِتی، کمپانی چینی «Tencent Music Entertainment» بازوی پخش موسیقی شبکه‌های اجتماعی چین و غول بازی‌های رایانه‌ای قصد دارد بخشی از سهام خود را وارد بازار بورس آمریکای شمالی کند.

کمپانی «تِنسِنت» بصورت اجمالی طرح خود را در مورد جابجایی سهام این شرکت که در بازار بورس هنگ‌کنگ قرار دارد را اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده که محصولات و خدمات جانبی اکثر شرکت‌های زیرمجموعه‌اش تصویب مقامات هنگ‌کنگ برای سرمایه‌گذاری و سهام‌گذاری را به همراه داشته است.

کمپانی Tencent اعلام کرده:”اصطلاح محصولات و خدمات جانبی مورد نظر شامل اندازه پیشنهادی، میزان قیمت و حقوق تضمین شده اوراق بهادار Tencent Music سهامداران کمپانی که هنوز نهایی نشده است”.

منابع رسانه‌ای چینی با اشاره به فروش سهام، ارزش کمپانی Tencent Music را حدود ۲۹ تا ۳۱ میلیارد دلار برآورد کرده اند که همین رقم بالاتر از ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده شده در اوایل سال جاری میلادی است.

هرچند کمپانی تِنسِنت و زیرمجموعه‌اش هردو در بازار بورس هنگ‌کنگ هستند با این وجود انتخاب بازار بورس ایالات متحده برای Tencent Music قابل فهم است. همین اقدام باعث می‌شود تا اجازه دهد تحلیل‌گران مالی و سرمایه‌گذاران مستقیما این شرکت را با شرکت‌های بزرگ جهانی که در بازارهایی چون بورس «نَزدَک»(NASDAQ) هستند مقایسه کنند. بنابر مبادله سهامی که اواخر سال گذشته روی داد، کمپانی «اسپاتیفای»( Spotify) نه ۹ درصد از سهام «Tencent Musi» و این کمپانی نیز ۷ و نیم درصد از سهام Spotify را خریداری کرد.

«Tencent Musi» ماهیانه ۷۰۰ میلیون کاربر دارد که ۱۵ میلیون از آنها حق اشتراک پرداخت می‌کنند. خدمات این کمپانی شامل مجموعه‌ای متنوع از اپلیکِیشن‌هایی است که به کاربر امکان استفاده از موسیقی و نیز به اشتراک گذاری آن، تماشای زنده کنسرت‌های موسیقی و اجرای سیستم «کارااوکه»(karaoke) موسیقی را می دهد. کاربران همچنین می‌توانند از پلَت‌فورم «پیام وی‌چَت»( WeChat) که یک میلیارد کاربر دارد، استفاده کنند.

کمپانی «Tencent Music» در شکل جدید خود در سال ۲۰۱۶ پس از ادغام با انتقال اینترنتی موسیقی چینی، تاسیسشد. از آن پس پایه‌های خود را با بستن قرارداد و همکاری با گروههای استودیویی بین‌المللی همچون «Universal music» «Warner Music» و «Sony Music»  محکم کرد. این کمپانی همچنین با شرکت موسیقی برادران هُوای چین و نیز «YG Entertainment» کره جنوبی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

انتهای پیام/