استانها » البرز
کد خبر : 752238
جمعه - 7 تیر 1398 - 17:16

کمبود ۴۷ درصدی کادر قضایی در البرز/ پرونده سایت قماربازی در حال بررسی است

رئیس دادگستری استان البرز گفت: ۴۷ درصد کمبود کادر قضایی و ۶۰ درصد کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان البرز وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، احمد فاضلیان، رئیس دادگستری استان البرز امروز در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه کرج با بیان اینکه بداخلاقی کارمندان دستگاه قضایی به دلیل افزایش پرونده ها است، گفت: پرونده های وارد شده به دستگاه قضا در سال ۹۷ نسبت به پرونده های وارد شده در سال ۹۶، ۱۲ درصد افزایش یافته و ۴۳۱ هزار پرونده در سال ۹۷ به دستگاه قضایی وارد شده است.

رئیس دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه افزایش آگاهی و کمک نهادهای مربوطه در کاهش ورودی پرونده ها تأثیر گذار است، بیان کرد: ۱۰۳ هزار پرونده در شورای حل اختلاف مطرح شده و در مجموع دستگاه قضایی به ۵۵۰ هزار پرونده رسیدگی کرده است؛ ۴۷ درصد کمبود کادر قضایی و ۶۰ درصد کمبود کادر اداری در دستگاه قضایی استان البرز وجود دارد.

فاضلیان با بیان اینکه نباید همه چیز را به دستگاه حاکمیتی واگذار کنیم، اضافه کرد: نظارت ها باید تقویت شود؛ ابعاد مختلف پرونده سایت قمار بازی با ۲۷ هزار عضو و ۱۰۰ میز قمار بازی در حال بررسی است و تاکنون اموال توقیفی این پرونده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به پرونده نهال نشان، یادآور شد: این پرونده ۱۲ هزار سپرده گذار داشته است که ۴۲۰ میلیارد ریال از سرمایه آن ها توسط دستگاه قضا توقیف شد؛ البرز در حوزه مواد مخدر و مصادره اموال قاچاقچیان به اندازه ۱۱ استان کشور فعالیت داشته است.

این مقام مسؤول فراوانی اتهامات استان البرز را همچون میانگین کشوری برشمرد و گفت: ۱۰ اتهام کشوری از جمله سرقت، کتک کاری عمدی، آسیب ناشی از تصادفات غیرعمد رانندگی، توهین به افراد غیر معروف، کلاهبرداری، خیانت در امانت و تخریب در البرز نیز بیشترین فراوانی ها را دارند.

فاضلیان ادامه داد: ورودی پرونده های سرقت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با ۱۷ درصد کاهش مواجه بوده است در حالیکه بررسی مشابه کشوری این اتهام از کاهش دو درصدی خبری می دهد؛ اتهام ضرب و جرح عمدی در سال ۹۶ نسبت به ۹۷ در استان البرز ۱۸ درصد کاهش یافته است که بررسی ها در کل کشور از کاهش ۱۰ درصدی ورودی این پرونده ها خبر می دهد.

فاضلیان تصریح کرد: باید کاری کنیم که اقشار مختلف جامعه بتوانند رفتار خود را کنترل کنند و دستگاه های فرهنگی و خانواده ها می توانند در این راستا تأثیرگذار باشند؛ در حوزه منابع طبیعی از سال ۹۰ تا سال ۹۷ حدود یک هزار و ۵۵۳ هکتار از اراضی منابع طبیعی کشاورزی به ارز ۶۹۴ هزار میلیارد ریال رفع تصرف شده است.

وی ادامه داد: اینکه اکنون تحریم ها شرایط ویژه ای برای کشور به وجود آورده و نیازمند تولیدات بیشتر کشاورزی هستیم، عده ای اراضی کشاورزی را تغییر کاربری می دهند و اقدام به ویلا سازی می کنند خیانت است؛ ۱۶ هزار مورد با تغییر کاربری ها مقابله شده و یک هزار و ۹۰۰ هکتار آزادسازی انجام شده است.

فاضلیان با بیان اینکه در سه ماهه اخیر ۳۸۲ هکتار برگشت اراضی کشاورزی به چرحه تولید داشته ایم، مطرح کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در استان البرز چهار مرکز تخصصی مشاوره مربوط به بحث طلاق راه اندازی شد که این امر به کاهش ۱۱ درصدی طلاق منجر شد؛ این مراکز ۱۳ درصد سازش میان زوجین در سال ۹۷ را نیز رقم زد.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/س/