استانها » البرز
کد خبر : 709145
شنبه - 21 اردیبهشت 1398 - 17:42

کمبود هفت هزار کلاس درس در استان البرز

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز با کمبود هفت هزار کلاس درس مواجه است که برطرف کردن این کمبود، افزایش اعتبارات دولتی و یاری خیرین مدرسه ساز را می طلبد.

کمبود هفت هزار کلاس درس در استان البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی رشد جمعیت دانش آموزی در البرز را به دلیل مهاجرت بالاتر از میانگین کشوری دانست و گفت: این استان دارای ۶ شهرستان و سه میلیون نفر جمعیت است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالاتر بودن تراکم دانش آموزان در کلاس های درس از استاندارد کشوری، اظهار کرد: البرز با کمبود هفت هزار کلاس درس مواجه است که برطرف کردن این مشکل، افزایش اعتبارات دولتی و یاری خیرین مدرسه ساز را می طلبد.

وی با تأکید بر لزوم دوری از نگاه هزینه ای در آموزش و پرورش اذعان کرد: این نهاد توسعه و کیفیت بخشی فعالیت های آموزشی و تربیتی را بر عهده دارد و برای انجام این امر، نیارمند پشتیبانی همه جانبه نمایندگان در خانه ملت، دولت و خیرین است.

کولیوند تصریح کرد: اکنون بیشترین بودجه تخصیصی به وزارت آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق پرسنل می شود در حالی که این نهاد برای عملیاتی کردن طرح های مربوطه نیازمند بودجه مناسب است.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم حمایت اعتباری از آموزش و پرورش مطرح کرد: نیمی از مدارس البرز فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و مقاوم سازی دارند که احیاء و بازسازی آن ها توجه ویژه ای را می طلبد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/۱