به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  الیاس امیرآبادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در تقویم ایران اسلامی ۱۷ شوال را به‌عنوان روز فرهنگ پهلوانی تعیین‌شده است.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌شمالی در خصوص برنامه‌های این هفته بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا، بازدید از خانواده شهید ورزشکار و شهید آتش‌نشان، دیدار با پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای، اهدا خون به مناسبت هفته ورزش پهلوانی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه، برنامه محوری جشن ورزش زورخانه‌ای با حضور خانواده‌ها ساعت ۲۱ در گود ورزش باستانی شهید علیدخت و حضور در نماز جمعه برنامه‌های این هفته در مرکز استان است.

وی از ثبت ۳۰۶ نفری ورزشکاران زورخانه‌ای استان در سامانه ثبت ورزشکاران خبر داد و افزود: ملاک شناخت ورزشکاران در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای منوط به ثبت در سامانه است.

 رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌شمالی در ادامه بیان کرد: اولویت ما در سال ۹۸ فعال کردن دفاتر شهرستانی است و تمامی توان در خصوص جذب ورزشکاران سنین پایین است.

وی از کمبود نیروی انسانی فعال در هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای وکشتی پهلوانی خبر داد و ادامه داد: کمبود نیروی مربی داریم و کمبود مالی در این هیئت نداریم و نیازمندی این هیئت ۱۲ مربی و ۸ نفر مرشد است.

امیرآبادی در انتها ادامه افزود: در تقسیمات کشوری فدراسیون جز منطقه یک کشور هستیم و در امسال خراسان‌شمالی میزبان دو رویداد بزرگ کشوری برگزار می‌شد که مسابقات کشتی پهلوانی نونهالان و امید را در خراسان‌شمالی میزبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/