استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 817333
دوشنبه - 11 شهریور 1398 - 09:43
در هفته دولت انجام شد

کلنگ پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی قم زده شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: به مناسبت هفته دولت و در راستای تولید مسکن، کلنگ طرح اقدام ملی شهر قم زده شد.

کلنگ پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی قم زده شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به سیاست های کلان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن، یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بنیاد مسکن واگذار شد.

وی ادامه داد: در طرح اقدام ملی، اداره کل راه و شهرسازی استان تامین کننده زمین، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد.

صبوری افزود: در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی، مشارکتی و … در حال برنامه ریزی هستیم.

وی گفت: پروژه تکمیل بلوار امام علی(ع) پردیسان که در سال ۹۶ آغاز گردیده بود در هفته دولت با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

صبوری با بیان این که برای احداث این بلوار ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، ابراز داشت: در این پروژه اقداماتی نظیر تملک زمین، خاکبرداری، اجرای دال حفاظتی، حفاری لوله سیلاب بالادست و آسفالت بیندر انجام شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم این بلوار دارای ده لاین در دو باند رفت و برگشت به طول ۲۳۰۰ متر و عرض ۶۰ متر شامل دو خط کندرو و سه خط تندرو در هر طرف مسیر، بلوار آزادی(کانال) از میدان شهدای منا به میدان شهدای فردو در جاده کهک و بلوار امام صادق(ع) متصل کرده است که احداث این پروژه، تسهیل در عبور و مرور ساکنین منطقه پردیسان به ویژه اهالی محلات مسکن مهر را به همراه خواهد داشت.

صبوری در خصوص دیگر پروژه های افتتاح شده اظهار داشت: پروژه ساماندهی محور تاریخی- فرهنگی باغ پنبه قم با اعتبار بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال در هفته دولت و با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور افتتاح شد.

وی گفت: ساماندهی و بهسازی کف و جداره محور باغ پنبه شامل سه فاز محور عماریاسر تا تکیه باغ پنبه، از تکیه تا خانه تاریخی یزدان پناه و از این خانه تاریخی تا خیابان باجک به طول ۵۴۹۳ متر مربع ، اصلاح شبکه ها و زیرساخت های شهری(آب، برق،گاز، مخابرات) از اقدامات اساسی در این محور بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هدف از اجرای این پروژه را توسعه فضاهای عمومی دانست و افزود: بهبود سیما و منظر شهری، حذف عناصر زائد بصری با هدف حفظ هویت تاریخی و فرهنگی، شناساندن بافت بومی، حفظ انسجام اجتماعی با رویکرد محله محوری و توسعه محور گردشگری از دیگر اهداف این پروژه بوده است.

صبوری در پایان خاطر نشان ساخت: احداث واحد آموزشی انارستان در زمین شهرک فاطمیه، ساماندهی محور مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر و بهسازی و اجرای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی از دیگر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت بوده است.