به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز  گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری مبنی بر غصب عناوین دولتی و اقدام به دریافت مبالغی در ازای یافتن شغل پردرآمد و دریافت معافیت پزشکی، پیگیری موضوع در دستورکار کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد مالباخته کارمند آموزش و پرورش بوده و در مدرسه ای که مشغول به کار است با اولیاء یکی از دانش آموزان آشنا شده و آن فرد با معرفی خود به عنوان یکی از افراد صاحب نفوذ در دستگاه های دولتی و جلب اعتماد شاکی با این ادعا که قادر به گرفتن معافیت سربازی برای فرزندش است از او و یکی از همکارانش مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال دریافت کرده و متواری شده است.

نادربیگی بیان کرد: با بررسی سوابق این متهم مشخص شد نامبرده دارای سابقه چندین فقره کلاهبرداری بوده که با تحقیقات فنی و اقدامات پلیسی، مخفیگاه وی در کرج شناسایی شد و متهم با هماهنگی مقام قضائی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی مأموران، به جرم خود مبنی بر غصب عناوین دولتی و کلاهبرداری از دو نفر به مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان خطاب به شهروندان بیان کرد: در صورت مواجه شدن با افرادی که با سوء استفاده از عناوین دولتی و نظامی قصد دریافت مبالغ هنگفت از شما را دارند بلافاصله موضوع را از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/