استانها » البرز
کد خبر : 881890
سه شنبه - 21 آبان 1398 - 20:10

کشف بیش از ۱۱ تن مواد مخدر در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف حدود ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در البرز خبر داد و گفت: وجود اردوگاه بازپروری ماده ۱۶ در این استان ضرورت دارد.

کشف بیش از ۱۱ تن مواد مخدر در البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز پیش از ظهر امروز در مراسم امحای دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم موادمخدر غیردارویی که در ماهدشت کرج برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های نظام مبارزه با بلای خانمان‌سوز اعتیاد به موادمخدر است. دشمن هم از این موضوع سواستفاده می‌کند و در راستای گرفتارشدن جوانان به این معضل و کاهش توانمندی‌های جامعه به دنبال شیوع این معضل است.

فرمانده انتظامی استان البرز بیان کرد: علیرغم تمهیداتی که در مرزهای کشور اندیشیده شده به دلیل صرفه اقتصادی و سیاست‌های استکباری موادمخدر به داخل کشور نفوذ می‌کند و چون ایران در مسیر ترانزیت موادمخدر به کشورهای اروپایی است امکان رسوب بخشی از این مواد در کشور و توزیع آن در جامعه وجود دارد بنابراین این موضوع یکی از تهدیدات جامعه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای سیاست‌های نظام وظیفه مقابله با موادمخدر را برعهده دارد، اذعان کرد: پس از انقلاب بیش از سه هزار و ۲۰۰ شهید در این راستا تقدیم نظام و انقلاب شده‌اند و نیروی انتظامی همچون گذشته محکم و بااعتقاد و باایمان، تا ریشه‌کن‌شدن کامل موادمخدر به مبارزه ادامه می‌دهد.

محمدیان با اشاره به اینکه در البرز هم مانند دیگر استان‌ها بازار مصرف و قاچاق موادمخدر وجود دارد، مطرح کرد: اقدامات متعددی برای مبارزه با این پدیده صورت گرفته و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی را در این زمینه صورت داده‌است. استاندار البرز نیز سیاست‌گذاری و پشتیبانی خوبی در این زمینه دارد که این موارد در مجموع منجر به افزایش کشفیات می‌شود.

فرمانده انتظامی استان البرز از کشف حدود ۱۵ تن موادمخدر در درون و خارج از استان در سال ۹۷ و افزایش ۱۳۰ درصدی کشفیات نسبت به سال ۹۶ خبر داد و گفت: در سال ۹۸ نیز تاکنون حدود ۱۱ تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در سطح استان البرز و عملیات مشترک با پلیس دیگر استان‌ها کشف شده است. بیش از ۷۴ عملیات نیز در قالب طرح‌های پاکسازی محلات آلوده به مصرف و توزیع موادمخدر با احکام قضایی انجام شده‌است.

وی اظهار کرد: سال ۹۸ تا به این لحظه بیش از هشت هزار نفر توزیع‌کننده جزء و معتاد در استان البرز دستگیر شده و در سال گذشته نیز ۱۱ هزار نفر در این راستا دستگیر شدند. وجود اردوگاه بازپروری ماده ۱۶ در این استان ضرورت دارد. اردوگاه‌های ماده ۱۵ نیز باید توسعه یابند و کیفیت آن‌ها افزایش پیدا کند و نظارت بیشتری بر اقدامات و عملکرد آن‌ها صورت گیرد. در کنار این موارد باید اقدامات فرهنگی نیز به‌منظور جلوگیری از گرایش جدید به موادمخدر انجام شود.

محمدیان با اشاره به نمایشگاه‌های دائمی پلیس و با بیان اینکه نیروی انتظامی در حد توان ارتباط خوبی با نهادهای فرهنگی دارد، اظهار کرد: پلیس تمام توان خود را در راستای کاهش اعتیاد و افزایش سلامت جامعه به کار می‌گیرد. گفتنی است بازماندگان افرادی که جان خود را برای داشتن جامعه‌ای سالم و عاری از موادمخدر فدا کرده‌اند از جایگاه بسیار بالایی برخوردار بوده و مورد تکریم هستند.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/س/ی