استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 585575
دوشنبه - 3 دی 1397 - 23:55
با حضور مسئولان کشاورزی خراسان شمالی؛

کشاورز کارت در بجنورد رونمایی شد

کشاورز کارت در بجنورد با حضور مسئولان و مدیران کشاورزی خراسان شمالی رونمایی شد.

کشاورز کارت در بجنورد رونمایی شد

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  عبدالله یوسفی در آیین رونمایی از کشاورز کارت در خراسان شمالی اظهار کرد: ایده جدید کشاورز کارت به‌صورت تخصصی برای کشاورزان طراحی و اجراشده است.

وی این کارت‌ها را مربوط به صندوق‌ها و شرکت‌های خدمات کشاورزی عنوان کرد و افزود: سیاست‌گذاری‌های جدیدی برای صندوق‌ها تبیین شده که باعث افزایش سرمایه کشاورزان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تشکیل شرکت خدمات کشاورزی را ازجمله تصمیمات مهم در عرصه تصمیم سازی ارزیابی کرد و گفت: صندوق‌های ملی سابقاً ایجادشده بود اما اکنون تأکید بر استان‌هایی است که صندوق شهرستانی ایجاد کرده‌اند.

وی سازوکار این شرکت‌های خدمات کشاورزی را مبتنی بر خریدن سهم از سوی صندوق‌های شهرستانی عنوان و تصریح کرد: این شرکت‌ها درزمینه ایجاد ارزش‌افزوده و اقداماتی همچون صادرات و واردات کالاهایی نظیر تأمین نهاده‌های دامی امکان ورود وجود دارد

یوسفی وجود شرکت‌های خدمات کشاورزی را باعث ایجاد فرصت رقابت در عرصه‌های کشاورزی ارزیابی کرد و گفت: برای تقویت منابع مالی می‌توان از کمک‌های صندوق‌ها و همچنین کمک‌های بانکی بر پایه گردش حساب‌های صندوق‌ها استفاده لازم را داشت.

وی هم‌اکنون سهامداران صندوق کشاورزی استان را ۳۶۰ نفر طی پنج سال فعالیت عنوان کرد و افزود: این تعداد سهامدار در برابر ۱۷ هزار بهره‌بردار عرصه کشاورزی استان درصد ناچیزی را شامل می‌شود که باید تلاش‌ها را افزایش داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همچنین از تخصیص ۸ میلیارد تومان برای صندوق‌های استان خراسان شمالی از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب در سال گذشته خبر داد و گفت: اعتباری در سال جاری تاکنون برای صندوق کشاورزی مصوب نشده است و پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی سرمایه صندوق در ابتدای آغاز فعالیت را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عنوان کرد که پس از قریب به پنج سال فعالیت با افزایش یک میلیاردی مواجه شده است.

یوسفی کشاورز کارت را جزو خدمات تأثیر گذار دانست و افزود: بر اساس تدابیر انجام‌شده این اقدام مانند ملت کارت شکست نمی‌خورد و با نمره قبول در کارنامه صندوق کشاورزی جای خواهد گرفت و رفاه بیشتری را به کشاورز می‌دهد.

گفتنی است در پایان این مراسم رونمایی نمادین از کشاورز کارت با حضور مسئولان استانی انجام شد.

انتهای پیام/