استانها » الناز حسینی » تولیدی » کردستان
کد خبر : 867824
چهارشنبه - 8 آبان 1398 - 10:10
مدیرکل بیمه سلامت کردستان:

کردستان در الکترونیکی خدمات بیمه سلامت از استان‌های پیشرو است

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین شده سازمان بیمه سلامت کشور، تا پایان سال جاری باید هر شهروندی که فاقد بیمه است، تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرد.

کردستان در الکترونیکی خدمات بیمه سلامت از استان‌های پیشرو است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: بر اساس برنامه تدوین شده سازمان بیمه سلامت کشور، تا پایان سال جاری باید هر شهروندی که فاقد بیمه است، تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار گیرد.

«انور اسماعیلی» در نشست خبری با رسانه‌های جمعی که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، با اشاره به روزشمار و سرفصل‌های هفته بیمه سلامت، اظهار داشت: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه همه افراد باید تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند و این قانون علاوه بر کشور برای همه آحاد جمعیت کردستان اجباری است.

وی افزود: برای تحت پوشش قرار گفتن بیمه اجباری، ارزیابی و وسع‌سنجی توسط وزارت رفاه باید انجام شود تا افرادی که فاقد توانایی پرداخت حق بیمه سلامت هستند به طور رایگان تحت پوشش بیمه اجباری قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: اگر افراد جزو سه دهک پایین باشند از پرداخت حق بیمه اجباری معاف می‌شوند و افرادی که جزو دهک چهار هستند باید نیمی از حق بیمه خود را پرداخت کنند و دیگر دهک‌ها تا ده، حق بیمه را به صورت کامل باید پرداخت کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: با توجه به نبود دوره انتظار برای دریافت خدمات بیمه سلامت این رویکرد منجر شده تا افراد به‌هنگام سلامتی اقدام به رفتن زیر چتر بیمه سلامت نکنند.

وی گفت: به عنوان یک اصل در سراسر دنیا چنانچه افراد پس از رفتن زیر پوشش بیمه برای بازه زمانی کوتاه مدت از برخی خدمات محروم باشند بدون شک از همان دوران سلامتی خود اقدام به رفتن زیر پوشش بیمه سلامت کرده و بیمه کردن خود را موکول به دوران بیماری نمی‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان افزود: در این راستا براساس قانون نظام بیمه‌ای در کشور شرایطی فراهم شده تا همه افراد بتوانند بیمه درمانی داشته باشند و گرفتار مسائل مالی سلامت نباشند.

۶۰۰ مرکز در کردستان تحت قرارداد هستند

اسماعیلی با اشاره به آمار بیمه‌شدگان کردستانی اظهار داشت: در حال حاضر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و براساس برآوردهای صورت گرفته حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از جمعیتی کردستان از مزایای هیچگونه بیمه‌ای بهره مند نیستند که با اجباری شدن بیمه سلامت این افراد نیز زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی افزود: بیمه سلامت کردستان در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان استان با ۶۰۰ مرکز شامل بیمارستان، داروخانه، کلینیک و مراکز خصوصی درمانی قرارداد همکاری دارد تا در صورت نیاز با استفاده از بیمه سلامت خود بتوانند خدمات دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: طی سال گذشته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار مراجعه کننده که تحت پوشش بیمه سلامت بوده‌اند از خدمات مراکز طرف قرارداد خدمت دریافت کرده‌اند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیک در بیشتر مراکز طرف قرارداد یادآور شد: طی سال گذشته ۲۱۰ هزار نسخه الکترونیکی در کردستان تولید شده است و کردستان از این حیص از استان‌های پیشرو است

وی ادامه داد: الکترونیکی شدن نسخه‌ها و اسناد بستری باعث می‌شود که زمان رسیدگی کاهش یابد و در نتیجه پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها سریع‌تر صورت گیرد.