استانها » البرز
کد خبر : 796204
دوشنبه - 21 مرداد 1398 - 19:25

کرج به شهر دوستدار کودک تبدیل می شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه شهرهای دوستدار کودک برای مناسب سازی و مطلوب سازی بستر کالبدی، اجتماعی و فرهنگیِ سکونتگاه‌ها به ویژه شهرها تلاش می کنند، گفت: کرج نیز به شهر دوستدار کودک تبدیل می شود.

کرج به شهر دوستدار کودک تبدیل می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، احدالله احمدی پرگو، معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان اینکه شهرهای دوستدار کودک برای مناسب سازی و مطلوب سازی بستر کالبدی، اجتماعی و فرهنگیِ سکونتگاه‌ها به ویژه شهرها تلاش می کنند، گفت: برخورداری از امنیت، رفتار عادلانه، استفاده از اوقات فراغت و بازی در کنار خانواده از جمله موضوعاتی هستند که در شهرهای دوستدار کودک بر روی آن ها تأکید می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج با بیان این که کرج نیز تلاش می کند به شهر دوستدارِ کودک تبدیل شود، مطرح کرد: شهر دوستدار کودک (CFCI) یک طرح ابتکاری و تحت نظارت یونیسف (unicef) است که از سال ۱۹۹۶ با حذف پاسخگویی به چالش‌های تحقق حقوق کودکان آغاز شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج اضافه کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز برای الحاق به این جریان اقدام به تهیه و ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک کرده و تا سال ۱۴۰۵ قصد دارد ایران را به عنوان یکی از کشورهای دارای شهرهای دوستدار کودک معرفی کند.

پرگو ادامه داد: مطابق این دستورالعمل و در جلسه تشکیل شده با حضور مدیران مجموعه مدیریت شهری مقرر شد کارگروهی در این خصوص تشکیل و اهم موضوعات برای نظام مند کردن اقدامات در دستور کار قرار گیرد؛ سایر ادارات و سازمان ها نیز باید هم راستا با وظایف شهرداری برای پیوستنِ کرج به شهر دوستدار کودک تلاش کنند.

انتهای پیام/د/۱۱۰۵/س/