استانها » البرز
کد خبر : 677504
جمعه - 9 فروردین 1398 - 11:18
رئیس فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز خبر داد

کاهش ۶۰ درصدی آمار جانباختگان ترافیکی جاده ای البرز

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: آمار جانباختگان حوادث ترافیکی استان البرز نسبت به مشابع سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۶۰ درصدی آمار جانباختگان ترافیکی جاده ای البرز

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، مهرداد بابایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: شمار جان باختگان ترافیکی استان البرز طی این مدت نسبت به مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان البرز بیان کرد: در حوادث ترافیکی جاده ای دویست و سی و یک نفر مصدوم شده و متأسفانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

این مسؤول ادامه داد: در این میان ۵۵۵ خدمات رسانی اورژانس به منظور درمان و انتقال مصدومین حوادث ترافیکی بوده که سیصد و هفتاد و یک فقره تصادف در مناطق شهری و یکصد و هشتادو چهار مورد نیز در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان البرز بود.

بابایی یادآور شد: طی انجام این تعداد ماموریت، سه هزار و۶۳۲ بیمار و مصدوم از خدمات اورژانس البرز برخوردار شده و هزار و ۷۸۱  نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز منتقل شده و همچنین هزار و ۷۷۱ نفر نیز از خدمات درمان سرپایی برخوردار شده اند.

رشد ۱۸ درصدی پاسخگویی به تلفن های اورژانس البرز

وی اظهار کرد: کارشناسان تریاژ تلفنی این مرکز از ابتدای طرح تا هفتم فروردین ماه ، پاسخگوی ۱۴ هزار و ۴۲۱ تماس تلفنی بودند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد هجده درصدی داشته و نیروهای عملیاتی اورژانس البرز نیز پنج هزار و ۱۵۴ ماموریت اورژانسی را با رشد ۳۲ درصدی نسبت به سال گذشته به انجام رساندند.

به گفته این مسئول از آغاز طرح سلامت نوروزی۹۸ که از ۲۵ اسفند ۹۷ به صورت سراسری در کشور اجرا شده و تا صبح روز ۱۷ فروردین۹۸ ادامه خواهد داشت ، اورژانس البرز نیز همگام با سایر مراکز و سازمان های امدادی به صورت شبانه روزی به هموطنان عزیز خصوصا مسافران نوروزی ارائه خدمات درمانی داشت.

بابایی اضافه کرد: تعداد مراجعین به ایستگاه های سلامت اورژانس البرز که در شش نقطه در استان به صورت شبانه روزی دایر و فعال است ، پانصد و بیست و نه نفر بوده که با مراجعه به کارشناسان فوریتهای پزشکی در این ایستگاه ها ، از خدمات درمانی پیش بیمارستانی بهره مند شده اند.

بنابر این گزارش تعداد مراجعین به اورژانس بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی البرز تا به امروز پنجاه و دو هزار و دویست و نود و نه نفر می باشد.

انتهای پیام/ت/۱۱۰۲/ب/۳