استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 773274
شنبه - 29 تیر 1398 - 14:51

کاهش ۱۳ درصدی تولید آب در روستاهای استان قم

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم در گفتگویی اعلام داشت: تولید آب در روستاهای استان قم در سه ماهه چهارم سال ۹۷ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۳ درصدی تولید آب در روستاهای استان قم

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مهندس سید احسان صائبی نیا، معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفای روستائی استان قم گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه بهره برداری در ماههای پایانی سال گذشته و اجرای برنامه های مدیریت مصرف آب، روند افزایشی مصرف آب متوقف و در ادامه با روند کاهشی روبرو شده که در نهایت تولید آب نسبت به دوره مشابه سال قبل کاهش چشمگیری یافته است.

معاون نظارت بر بهره برداری  آبفای روستایی استان در ادامه گفت: سرانه مصرف آب نیز از ۲۵۵ لیتر در روز به ازای هر نفر به رقمی حدود ۲۲۲ لیتر در روز به ازای هر نفر کاهش یافته است.

مهندس صائبی نیا با بیان این که کاهش مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن از مهمترین اهداف این معاونت در سال جاری می باشد افزود: تست شبانه کنتور های مشترکین، تعویض کنتور های خراب، تست خوشه ای کنتور های مشترکین ، شناسایی انشعابات غیر مجاز و برخورد با سوء مصرف آب و نیز اعمال مدیریت مصرف آب بر انشعابات خاص از جمله اقداماتی است که در کاهش روند تولید و مصرف آب تاثیر به سزایی داشته است.

وی با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آب در استان نسبت به متوسط جهانی گفت: علیرغم تلاش های صورت گرفته در خصوص مدیریت مصرف آب، همچنان میزان مصرف آب در استان از استاندارد جهانی بالاتر بوده و با در نظر گرفتن وضعیت اقلیمی استان و منابع محدود تامین آب شرب، کاهش میزان مصرف آب ضروری بوده و با فرهنگ سازی و اعمال مدیریت مصرف آب می توان این میزان را کاهش داد.

این مقام مسئول اذعان داشت: به لطف خداوند متعال، میزان بارش ها در سال جاری خوب بوده است ولیکن این مسئله نباید در نحوه مصرف آب توسط مشترکین تاثیر داشته باشد چرا که منابع آب در استان قم همچنان محدود بوده و در صورت مصرف بیش از اندازه، با مشکل کمبود آب  مواجه خواهیم شد.

مهندس صائبی نیا در پایان از مشترکین خواست، در مدیریت مصرف و جلوگیری از هدر رفت آب، با شرکت آبفار همکاری نموده و به راهنمایی ها و توصیه های کارشناسان شرکت در خصوص مصرف آب عمل نمایند.