استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 825631
جمعه - 22 شهریور 1398 - 19:40

کاهش تعهدات ایران در برجام پس از نقض عهد دشمنان بود

امام‌جمعه بجنورد با اشاره به اهمیت وفای به عهد در اسلام گفت: تعهدات ایران پس از نقض عهد و عدم اجرای تعهدات طرف مقابل، کاهش یافت.

کاهش تعهدات ایران در برجام پس از نقض عهد دشمنان بود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به‌صفت وفای به عهد از منظر قرآن در سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: وفای به عهد امری مهم و حیاتی در هر جامعه اسلامی و غیردینی است.

وی با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در این خصوص گفت: بهترین صفت اخلاقی برای مسلمانان وفای به عهد است و از منظر پیامبر اسلامی ایمان و اعتقاد به آخرت باوفای به عهد نمایش داده می‌شود.

امام‌جمعه بجنورد برجام و انعقاد آن را نوعی عهد دانست و افزود: پس از انعقاد برجام و تا زمانی که این معاهده از سوی دشمن شکسته نشده بود، کشور ما نیز به توافقات خود پایبند بود اما کوتاهی طرف مقابل در اجرای تعهدات خود باعث شد تا ایران نیز عمل به معاهده را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: مقابله با منکری بانام حکومت یزید بر جامعه اسلامی از جمله اهداف قیام امام حسین بود که در قالب نه گفتن به حکومت جائر زمان تعبیر می‌شود.

خطیب جمعه بجنورد با تشریح وضعیت آن روزهای مردم کوفه آنان را در سه دسته باوفا، ترسو و زندانی تقسیم کرد و ادامه داد: ۳۰ هزار نفر مقابل امام حسین(ع) شیعه نبودند بلکه به گفته خودشان بعضاً بی‌دین بودند و آنها در برابر امام ایستادند.

وی در ادامه با تقدیر از هیات‌های عزاداری خراسان شمالی برای تعظیم شعائر دهه نخست محرم افزود: نماز ظهر عاشورا باید در یک نقطه از شهر برپا شود تا شکوه آن جلوه‌گر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی عدم وجود تجمعی واحد و در خورشان بجنورد را از جمله دیگر عیوب مراسم‌های عزاداری در مرکز خراسان شمالی دانست و خاطرنشان کرد: رویدادهای مناسب و قابل‌توجهی همچون آیین همایش شیرخوارگان حسینی پس از انقلاب در ایام محرم ترویج‌شده که مناسب است این مراسم در یک مرکز به‌صورت محوری انجام شود.

انتهای پیام/و