استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 554447
دوشنبه - 12 آذر 1397 - 21:55
مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی خبر داد

کاهش بیش از ۱۲ درصد متولدین خراسان شمالی/ ۵ نفر فوتی به ازای هر هزار نفر

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی از کاهش بیش از ۱۲ درصدی ولادت‌ها در ۸ ماهه اول امسال در استان خبر داد و گفت: به ازای هر هزار نفر جمعیت استان ۵ نفر فوتی داشته‌ایم.

کاهش بیش از ۱۲ درصد متولدین خراسان شمالی/ ۵ نفر فوتی به ازای هر هزار نفر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، علی زاهدی نیا  اظهار کرد: در ۸ ماهه اول امسال ۱۱۰۷۸ ولادت در استان داشتیم که از این تعداد ۵۶۷۶ نوزاد پسر و ۵۴۰۲ نوزاد دختر بوده است که ۸۵۷۴ کودک در مناطق شهری و ۲۵۰۴ کودک در مناطق روستایی استان متولدشده‌اند و به ازای تولد ۱۰۵ پسر ۱۰۰ دختر به دنیا آمده است.

وی بابیان اینکه ولادت‌های سال گذشته ۱۲۶۳۹ کودک بوده از کاهش بیش از ۱۲ درصدی ولادت‌ها در ۸ ماهه اول امسال در استان خبر داد.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی در ادامه افزود: بیشترین تعداد متولدین در ۸ ماهه امسال متعلق به شهرستان بجنورد است که تعداد ۶۵۶۶ کودک بوده و کمترین نیز متعلق به فاروج با تولد ۲۰۱ کودک بوده است.

زاهدی نیا در خصوص تعداد فوتی‌های استان بیان کرد: در ۸ ماهه اول امسال ۳۰۶۷ فوتی ثبت‌شده که ۱۷۴۳ مرد و ۱۳۲۴ زن بوده است که ۱۷۰۹ فوتی در مناطق شهری و ۱۳۵۹ فوتی نیز در مناطق روستایی داشته‌ایم و به ازای هر هزار نفر جمعیت استان ۵ نفر فوتی داشته‌ایم.

وی افزود: به ازای هر ۱۳۲ آقا ۱۰۰ خانم فوت‌شده‌اند و همچنین تعداد فوتی‌ها نسبت به سال گذشته همین زمان که ۲۹۴۳ فوتی بوده رشدی ۴.۲ درصدی داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان شمالی کل ازدواج‌های ۸ ماهه امسال را ۶۱۵۳ ازدواج عنوان کرد و گفت: ۱۳۹۹ طلاق در مدت ۸ ماهه اول امسال ثبت‌شده است و همچنین میانگین سن ازدواج در مناطق شهری در کل استان ۲۷ سال و ۵ ماه و برای زنان هم ۲۲ سال و ۳ ماه بوده است.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳