استانها » البرز
کد خبر : 526148
پنجشنبه - 24 آبان 1397 - 16:06
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز مطرح کرد

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: بدیهی است با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی شهر شاهد ارتقای فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

کاهش آسیب‌های اجتماعی با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس،  احمد علی هراتی اظهار کرد: طبق قانون، شهرداری‌های مناطق مختلف مکلف هستند نیم درصد از مجموع درآمدهای خود را به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز کنند.

وی ادامه داد: تعامل مناسب شهرداری‌ها با ادارات کتابخانه‌های عمومی نقش به سزایی در توسعه فضاهای مطالعه و آشتی مردم با یار مهربان دارد.
وی افزود: بدیهی است با افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی شهر شاهد ارتقای فرهنگ و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.
این مسئول با اشاره به تعامل شهرداری کرج در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌ها گفت: از ابتدای سال تا کنون جلسات متعددی با شهرداران مناطق مختلف برای توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در کرج برگزار شده که نتایج مورد قبولی داشته است.
هراتی توضیح داد: خوشبختانه  شهرداری کرج امسال رویکرد مناسبی در پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی داشته و این نشان دهنده جایگاه ویژه مطالعه در میان مدیران شهری است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز گفت: واریزی امسال شهرداری به اداره کل کتابخانه‌های عمومی از محل نیم درصد درآمدها قابل توجه بوده و امید است این مساعدت به همین شکل ادامه داشته باشد.
انتهای پیام/و