آران و بیدگل » تولیدی » شهرستان های اصفهان
کد خبر : 112330
سه شنبه - 24 مرداد 1396 - 11:33
خبرنگار: ابراهیم قربانی

کاشت شاهدانه مهمترین معضل آران و بیدگل در بحث مواد مخدر

فرمانده انتظامی آران و بیدگل با اشاره به افزایش ۲۰۰ درصدی کشف مواد مخدر در شهرستان گفت: مهمترین معضل در بحث مواد مخدر و اعتیاد در آران و بیدگل کشت غیر قانونی گیاه شاهدانه است.

کاشت شاهدانه مهمترین معضل آران و بیدگل در بحث مواد مخدر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سرهنگ مسعود سپهوند در جمع خبرنگاران مهم ترین معضلات انتظامی شهرستان را اعتیاد به مواد مخدر و تخلفات سایبری بیان و اظهار کرد: هم اکنون ۸۳ درصد از تخلفات سایبری در آران و بیدگل مربوط به برداشت های غیر محاز اینترنتی و مابقی مربوط به موضوعات غیر اخلاقی در فضای مجازی است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تخلفات رانندگی به ویژه در بخش موتور سواری در آران و بیدگل بیان داشت: ۸۰ درصد از تصادفات جرحی و فوتی در این شهرستان مربوط به موتورسواران است.

فرمانده انتظامی آران و بیدگل کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ هزار موتورسوار در آران و بیدگل وجود دارد که با وجود آموزش و توصیه های لازم هنوز رعایت مقررات توسط آنها انجام نمی شود.

وی افزود: استفاده از کلاه ایمنی، اخذ گواهینامه، رعایت مقررات در حین رانندگی و سرعت مجاز از جمله موارد مهمی است که موتورسواران در سطح شهرستان باید آن را برای سلامتی جان خود انجام دهند.

سپهوند با اشاره به افزایش تصادفات منجربه فوت در آران و بیدگل تصریح کرد: از ابتدای امسال در سه فقره تصادف، چهار نفر فوتی داشتیم که این آمار نسبت به پارسال که آمار منفی بوده افزایش چشمگیری داشته است.

وی دستگیری باند بزرگ سارقین احشام که اغلب افراد غیر بومی بودند، کشف پرونده آتش سوزی و دستگیری سارقین دو دستگاه موتور سیکلت در حین آتش سوزی، دستگیری مجرمان در کشف ۴۷ فقره سرفت اماکن عمومی و همچنین تلاش در جهت کاهش ۷۰ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی را از جمله فعالیت های نیروی انتظامی آران و بیدگل در چهار ماهه نخست امسال بیان کرد.

فرمانده انتظامی آران و بیدگل آموزش را مهم ترین راهکار برای آگاهی سازی عمومی باری کاهش جرائم و سرقت های و کلاهبرداری های سایبری در سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: امسال بیش از هزار جلسه کلاس آموزشی در مساجد، حسینیه ها، مدارس، واحد های صنعتی و ادارات برای توجیه و آموزش توسط پرسنل نیروی انتظامی برگزار شده است.

انتهای پیام/