استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 771777
پنجشنبه - 27 تیر 1398 - 12:45

کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی به ۴ مورد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی گفت: کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ۴ مورد کاهش یافت و تلاش بر کاستن موازی کاری‌ها در حال انجام است.

کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی به ۴ مورد کاهش یافت

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ،حسن پارسی پور صبح امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه و چارچوب جدید شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اظهار کرد: تغییرات ساختاری در آیین‌نامه جدید ایجادشده که باید در بخشی از آن‌ها تصمیمات لازم اخذ شود.

وی از کاهش کارگروه‌های ذیل این شورای خبر داد و گفت: پیش‌ازاین ۱۳ کارگروه در ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فعالیت داشت که اکنون به ۴ کارگروه تقلیل پیداکرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی این اقدام را در راستای کاهش موازی کاری‌ها و هدفمندسازی اقدامات کارگروه‌ها عنوان کرد و افزود: در این اصلاحیه به‌جز کارگروه‌ها و شوراهای مصرح در قانون، حذف‌شده که ۴۵ مورد از این کارگروه‌ها، کمیته‌ها و شوراها منحل می‌شود یا در دیگر کارگروه‌ها تجمیع شده است.

وی با اشاره به عناوین کارگروه‌های ایجادشده گفت: کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری به‌عنوان نخستین مورد، کارگروه توسعه روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط‌زیست، کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده و کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری و نوآوری ازجمله کارگروه‌های تعیین‌شده است.

پارسی پور همچنین از دو تغییر دیگر خبر داد و گفت: در صورت ضرورت در هر کارگروه، ۲ گروه کاری به فراخور موضوعات ایجاد می‌شود و در هرکدام از کارگروه‌های ۴ گانه باید دو سازمان مردم‌نهاد و دو نفر به‌صورت حقیقی با الزام یک نفر خانم، به‌عنوان عضو ناظر به مدت یک سال باید انتخاب شوند.

وی با تأکید بر مشخص شدن ۳۰ وظیفه برای هرکدام از کارگروه‌ها ادامه داد: این وظایف در راستای توسعه و امور راهبردی استان‌ها تعریف‌شده و بعضاً وظایف جاری نیز در هرکدام از کارگروه‌ها تعریف می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در انتها پیشنهاد ۱۰ روزه برای تشکیل کارگروه‌ها را ارائه داد و گفت: در این زمان برخی موارد مربوط به وظایف نیز باید تصمیم‌گیری شود و برای گروه‌های کاری نیز تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/