استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 827091
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 12:12

کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرفه های بازیافت برگزار شد

کارگاه آموزشی ویژه متصدیان بازیافت با موضوع آشنایی با نرم افزار همیاران بازیافت برگزار شد.

کارگاه آموزشی ویژه متصدیان غرفه های بازیافت برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به نحوه فعالیت سیستم انگیزشی سازمان مدیریت پسماند با تحویل کارت امتیاز در ازای دریافت پسماند خشک از شهروندان، گفت: این سیستم در چند سال گذشته و به منظور تقویت انگیزه شهروندان در امر مشارکت در تفکیک پسماند خشک از مبدا اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: پس از آنکه شهروندان پسماندهای خشک خود را به خودروهای جمع آوری پسماند تحویل می دهند، کارت امتیاز دریافت کرده که با رسیدن این امتیاز به ۱۰۰ و ارائه کارت های امتیاز به غرفه های بازیافت، کارت های طلایی دریافت کرده و امتیاز خود را جهت شرکت در قرعه کشی ماهیانه و سالانه سازمان افزایش می دهند.

میرابراهیمی با بیان اینکه ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری نوین بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و این فناوری باید با مدیریت صحیح در جهت حفظ منافع و توسعه امکانات فعلی قرار گیرد، گفت: تهیه و طراحی نرم افزار همیاران بازیافت به همین منظور در دستور کار قرار گرفت تا با استفاده از آن ثبت دقیق میزان مشارکت شهروندان در طرح تفکیک پسماند از مبدا صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه متصدیان غرفه های بازیافت در خط مقدم ارتباط با شهروندان قرار دارند، افزود: با توجه به آگاهی بخشی متصدیان غرفه ها از نحوه فعالیت سیستم نرم افزار همیاران بازیافت، کارگاه آموزشی با این عنوان ویژه این همکاران برگزار و به سوالات ایشان در این زمینه پاسخ داده شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: استفاده از این نرم افزار در حال حاضر به صورت آزمایشی در منطقه چهار شهری در دست انجام است که به زودی در تمامی مناطق شهر اجرا می گردد.