استانها » تولیدی » زهرا افضلیان » یزد
کد خبر : 790410
سه شنبه - 15 مرداد 1398 - 13:37
معاون استاندار یزد:

 کارخانه‌های لبنیاتی یزد بدون معطلی مطالبات دامداران را پرداخت کنند

معاون استاندار یزد با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قابل قبول نیست که پول شیر یک دامدار ماه‌ها و سال‌ها پرداخت نشود، خواستار پرداخت سریع و بدون معطلی این مطالبات توسط کارخانه‌های لبنیات شد.

 کارخانه‌های لبنیاتی یزد بدون معطلی مطالبات دامداران را پرداخت کنند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، معاون استاندار یزد با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان قابل قبول نیست که پول شیر یک دامدار ماه‌ها و سال‌ها پرداخت نشود، خواستار پرداخت سریع و بدون معطلی این مطالبات توسط کارخانه‌های لبنیات شد.

سیدمسعود عظیمی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: در ارتباط با تبصره ۱۸ به دلیل ماهیت تسهیلاتی که در اختیار متقاضی قرار می‌دهد، اجازه دهیم فراخوان بیشتری داده شود و تمام افرادی که می‌توانند ۷ شاخصه در نظر گرفته شده را انجام دهند، مراجعه کرده و بعد ما اقدام به توزیع بر اساس این تبصره کنیم. وی افزود: یک هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و ۵۰۰ واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد داریم که می‌توانیم با یک کمک، اقدام زمینه آغاز به کار آنها را فراهم کنیم. عظیمی تصریح کرد: بانک‌های یزد تا نشست روز بعد، سقف میزان پرداخت تسهیلاتی که در ارتباط با این بند دارند را ارائه کنند و در کارگروه هم لیست واحدهایی که شرایط دریافت تسهیلات دارند بررسی می‌شود و جلسه بعد مصوبات انجام می‌شود. وی با اشاره به مشکل شرکت تولید کود بهاباد در ارتباط با گاز گفت: ستاد به شرکت گاز پیشنهاد می‌دهد که با توجه به اهمیت توجه به مناطق کم برخوردار، قرارداد خود برای کارخانه تولید کود بهاباد را بر اساس نیاز این مجموعه و در طول ۱۲ ماه سال منعقد کند وبرابر با ماده ۴۳ قانون برنامه ششم، این شرکت باید تمام حساب‌ها و دفاتر مالیاتی خود را به استان یزد منتقل کند.

معاون استاندار با بیان اینکه در یزد روزانه ۶۰۰ تن شیر تولید می‌شود تصریح کرد: به غیرازواحدهای صنعتی شهرستانی، مابقی برای تأمین شیر با مشکل مواجه هستند که یکی از این مجموعه‌ها، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از سه سال قبل تاکنون به اتحادیه دامداران بدهکار است.

وی بر ضرورت تسویه حساب بدهی تعاونی دامداران توسط کارخانه‌ها تاکید کرد و افزود: به هیچ عنوان قابل قبول نیست که بدهی‌ها پرداخت نشود و حتماً باید بدهی‌ها به صورت کامل تسویه شود.