تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 291788
سه شنبه - 18 اردیبهشت 1397 - 19:41

کارت گرافیک GeForce GTX 1180 انویدیا در راه است؛ اعجوبه‌ای نو با حافظه GDDR6 و ۳۵۸۴ هسته CUDA

به نظر می‌رسد توسعه دهندگان برنامه محبوب GPU-Z به مشخصات کارت گرافیک بعدی انویدیا دسترسی دارند. اخیراً شاهد اضافه شدن GeForce GTX 1180 به پایگاه داده  TechPowerUp بودیم که نمی‌تواند اتفاقی باشد. حالا به نظر می‌رسد خبری از GTX 20 یا حتی ریزمعماری Volta نباشد.

کارت گرافیک GeForce GTX 1180 انویدیا در راه است؛ اعجوبه‌ای نو با حافظه GDDR6 و ۳۵۸۴ هسته CUDA

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نظر می‌رسد توسعه دهندگان برنامه محبوب GPU-Z به مشخصات کارت گرافیک بعدی انویدیا دسترسی دارند. اخیراً شاهد اضافه شدن GeForce GTX 1180 به پایگاه داده  TechPowerUp بودیم که نمی‌تواند اتفاقی باشد. حالا به نظر می‌رسد خبری از GTX 20 یا حتی ریزمعماری Volta نباشد.

احتمالاً شما نیز انتظار داشتید نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی انویدیا تحت سری GTX 20 عرضه شوند اما دست کم  GPU-Z آن را رد می‌کند و به نظر می‌رسد شاهد سری GTX 11 باشیم. طبق اطلاعات به ثبت رسیده، GeForce GTX 1180 با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری تولید می‌شود و مبتنی بر یک پردازنده گرافیکی با کُد GV104 است. ظاهراً پردازنده گرافیکی مزبور دارای ۳۵۸۴ هسته CUDA،ا۲۲۴ واحد TMU و ۶۴ واحد ROP است.

 فرکانس‌های GeForce GTX 1180 نیز ذکر شده و ظاهراً این کارت دارای فرکانس پایه هسته ۱۴۰۵ مگاهرتز و فرکانس بوست ۱۵۸۲ مگاهرتز است. جالب‌تر اینکه نوع حافظه آن GDDR6 با فرکانس مؤثر ۱۲۰۰ مگاهرتز عنوان شده است. این کارت به ۱۶ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 با رابط ۲۵۶ بیتی مجهز است. از دیگر ویژگی‌های GTX 1180 می‌توان توان طراحی گرمایی ۲۰۰ وات را برشمرد.

از آنجایی که توسعه دهندگان GPU-Z همواره به اطلاعات دسته اول دسترسی دارند و همچنین قادر به استخراج جزئیات محصولات جدید از درایورها و رکوردها هستند، احتمالاً این اطلاعات نسبتاً دقیق باشند.

شایعات موجود حاکی از احتمال عرضه کارت‌های گرافیک جدید انویدیا در تابستان پیش رو هستند. هم زمان برخی شایعات ادعا می کنند نسل بعدی کارت های گرافیکی انویدیا نه مبتنی بر ریزمعماری Volta، بلکه مبتنی بر ریزمعماری Turing هستند که از آن به عنوان Pascal Refresh اسم برده می شود.