تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 335229
سه شنبه - 5 تیر 1397 - 18:04

کارت گرافیک جدید انویدیا با ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 و پشتیبانی از NVLINK لو رفت

امروز تصویری به فضای اینترنت راه یافته که ادعا می شود متعلق به نسل بعدی کارت های گرافیک انویدیا است. تصویر منتشر شده یک برد تست را نشان می دهد که می تواند نمونه اولیه (موسوم به نمونه مهندسی) کارت های گرافیک مبتنی بر ریزمعماری Turing باشد.

کارت گرافیک جدید انویدیا با ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 و پشتیبانی از NVLINK لو رفت

به گزارش پایگاه خبری ربیع،امروز تصویری به فضای اینترنت راه یافته که ادعا می شود متعلق به نسل بعدی کارت های گرافیک انویدیا است. تصویر منتشر شده یک برد تست را نشان می دهد که می تواند نمونه اولیه (موسوم به نمونه مهندسی) کارت های گرافیک مبتنی بر ریزمعماری Turing باشد.

تصویر پایین برای اولین بار مشاهده می شود و تا پیش از این هرگز شاهد چنین چیزی نبوده ایم. هرچند بر روی این برد پردازنده گرافیکی نصب نشده است، اما ۱۲ عدد تراشه حافظه ساخت Micron با شناسه ۸BA77 D9WCW یافت می شود که ادعا شده از نوع GDDR6 با ظرفیت ۸ گیگابیت (۱ گیگابایت) است، بنابراین این برد به ۱۲ گیگابایت حافظه ویدئویی مجهز است.

از دیگر ویژگی های مشهود این کارت می توان سه کانکتور تغذیه ۸ پینی و یک کانکتور NVLINK را برشمرد. ظاهراً فن های نصب شده عهده دار وظیفه خنک سازی اجزای مدار تغذیه هستند. به وضوح این یک برد PCB عادی نیست و سویچ ها، هدرها و کانکتورهای تعبیه شده به منظور تست و خطایابی مورد استفاده قرار می گیرند. متاسفانه هیچ گونه اطلاعات بیشتری در دست نیست.