تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 357741
شنبه - 30 تیر 1397 - 18:10

چینی ها مسیری ویژه با سرعت برق و باد می سازند !

چینی ها قصد دارند مسیری ویژه را برای حرکت با سرعت برق و باد طراحی کرده اند. سیستمی که قرار است با هایپرلوپ ایلان ماسک رقابت کند.

چینی ها مسیری ویژه با سرعت برق و باد می سازند !

به گزارش پایگاه خبری ربیع،جالب است بدانید چین که این روزها با ایالات متحده در رقابت جدی قرار دارد، تصمیم گرفته که سیستم هایپرلوپ خود را راه‌اندازی کند. روشی که کمک می کند این کشور، آزاد راه‌های شلوغ این کشور را سروسامان ببخشد.

هایپرلوپ(اَبَرچنبر) نوع جدیدی از حمل و نقل سریع است که توسط ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌هایی همچون تسلا موتورز، پی‌پل، و اسپیس‌اکس مطرح شده‌است.

در این نوع حمل و نقل کپسول‌هایی شدر داخل لوله‌هایی که در آن شرایط خلأ حکمفرماست تا اصطکاکی در کار نباشد قرار می‌گیرند که سرعتی بالغ بر ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. با این سرعت می‌شود ظرف تنها ۳۵ دقیقه از لس‌آنجلس به سان فرانسیسکو رفت (۴۴ دقیقه از تهران به مشهد).

هایپر لوپ با استفاده از فشار هوایی که از عقب وسیله وارد و از خروجی‌های پائین آن به بیرون رانده می‌شود حرکت می‌کند.ترافیک در شهرهای بزرگ‌ چین بیداد می‌کند. تردد میلیون‌ها خودرو در جاده باعث افزایش سطح آلودگی هوا می‌شود و رفت‌وآمد، به‌خصوص در ساعات شلوغی، را مشکل می‌کند.

در حال حاضر، دولت چین به فکر راهی برای حل این مشکل افتاده است. کمپانی‌های دولتی این کشور در حال سرمایه‌گذاری روی استارتاپ آمریکایی«ارایوو» و تکنولوژی‌های حمل و نقل هاپیرلوپ است.

این کشور یک میلیارد دلار در حوزه ارایوو و ۳۰۰ میلیون دلار روی تکنولوژی‌های حمل و نقل هایپرلوپ سرمایه‌گذاری کرده است. این موضوع می‌تواند باعث پیروزی چین در رقابت راه‌اندازی اولین سیستم کامل هایپرلوپ در جهان شود.

باوجود این که رویکردهای این دو کمپانی با هم فرق دارد اما هر دو درحال برنامه‌ریزی طرح‌های بزرگی برای این پروژه هستند.ارایوو روی کاهش ترافیک آزاد راه‌های چین تمرکز کرده است و سعی دارد مسیری جداگانه برای هایپرلوپ راه‌اندازی کند.

این سیستم به خودروها اجازه می‌دهد با سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت روی سورتمه‌های شناور مغناطیسی تونل‌های تحت فشار خلا حرکت کنند.

البته هنوز مشخص نیست که این سیستم روی زمین یا زیرزمین تعبیه خواهد شد. همچنین هنوز مشخص نیست که این سیستم هایپرلوپ در کدام شهر چین ساخته خواهد شد.

کمپانی تکنولوژی‌های حمل و نقل هایپرلوپ قصد دارد سیستم هایپرلوپ خود را در منطقه گوئیزو چین بسازد. سیستم هایپرلوپ این کمپانی شامل قطاری در تونل تحت فشار خلا می‌شود که به جای خودرو، مسافرین را جابه‌جا می‌‌کند.

سرعت این سیستم هایپرلوپ ۱۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.این سومین توافق تجاری ساخت سیستم هایپرلوپ، بعد از ابوظبی و اوکراین، در سال جاری است.