تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 609695
دوشنبه - 24 دی 1397 - 15:42

چگونه گوشی سامسونگ خود را روت کنیم؟

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه گوشی سامسونگ خود را روت کنیم که می تواند برای شما دوستان جالب توجه و کاربردی باشد.

چگونه گوشی سامسونگ خود را روت کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری ربیع، امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی این موضوع بپردازیم که چگونه گوشی سامسونگخود را روت کنیم که می تواند برای شما دوستان جالب توجه و کاربردی باشد.

چگونه گوشی سامسونگ خود را روت کنیم؟

روت کردن گوشی سامسونگ می تواند دسترسی بالاتری به کاربر برای تغییرات سیستم عامل ارائه کند. این موضوع همچنین می تواند میزان دلخواه بودن سیستم عامل را نیز افزایش دهد. از آنجایی که گوشی های اندرویدی دارای متغیرهای متنوعی است. برای شروع اول از همه باید برنامه مورد نظر برای روت کردن مناسب برای گوشی خود انتخاب کنید. در ادامه باید بخش USB debugging را فعال کرده و گوشی خود را به کامپیوتر متصل کنید. نکته اصلی که باید به آن دقت کنید این است که حتما از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.

روش مناسب روت کردن گوشی های سامسونگ گلکسی اس و EDGE

۱- به بخش تنظیمات و بعد بخش About می روید که اصولا در انتهای لیست قرار دارد.

۲- حالا روی بخش Build number هفت بار کلیک می کنید. این موضوع باعث می شود تا بخش توسعه دهنده فعال شود.

۳- حالا دوباره به بخش تنظیمات بازگشته و به بخش Developer می روید. این بخش تمام اختیارات یک توسعه دهنده را به شما نشان می دهد.

۴- حالا بخش QEM Unlock را انتخاب می کنید.

۵- برنامه ی Odin را روی سیستم کامپیوتر خود دانلود کرده و بعد آن را باز کنید. این برنامه مختص کاربران گوشی های سامسونگ است.

odindownload.com

۶- برنامه Samsung USB driver را دانلود و نصب کنید. این برنامه باعث می شود تا سیستم شما بخش debugging کامپیوتر شما را شناسایی کند.

https://developer.samsung.com/technical-doc/view.do?v=T000000117#none

۷- برنامه های روت اتوماتیک گوشی های سامسونگ اس و Edge را دانلود کنید.

https://download.chainfire.eu/930/CF-Root/CF-Auto-Root/CF-Auto-Root-hero2lte-hero2ltexx-smg935f.zipمزیت ها و معایت روت کردن گوشی سامسونگ

۸- حالا سه دکمه Home و پاور و پایین آوردن صدا را به صورت هم زمان فشار دهید. بعد از چند لحظه گوشی شما به حالت دانلود تغییر شکل پیدا می کند.

۹- حالا گوشی خود را در حالی برنامه Odin فعال است به کامپیوتر متصل می کنید. شما باید با پیامی مبنی بر اینکه این دو سیستم به یکدیگر متصل هستند مواجه شوید.

۱۰- روی AP کلیک کنید.

۱۱- حالا فایل های روت اتوماتیک را که با پسوند .tar.md5 بوده را انتخاب کنید.

۱۲- در نهایت گزینه شروع را انتخاب کنید. حالا گوشی شما در حین فرآیند چندین بار ریست خواهد شد و در نهایت شما با پیام اتمام فرآیند مواجه خواهید شد.

مزیت ها و معایت روت کردن گوشی سامسونگ

قطعا روش های بسیاری برای روت کردن گوشی وجود دارد. هر یک از گوشی های موجود در بازار با هر برندی به روش خاص خود روت خواهند شد و این موضوع دیگر به شما بستگی دارد که بخواهید گوشی خود را روت کنید یا خیر. به هر حال زمانی که سیستم عامل شما روت می شود از حالت امنیت اصلی خود خارج می شود و شما به راحتی حتی می توانید برنامه های اصلی و اساسی سیستم عامل خود را پاک کنید.