به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از مدل مال، همه ما از تاثیر خواب خوب بر زیبایی آگاه هستیم اما آیا واقعا راهی وجود دارد که وقتی از خواب بیدار می شوید زیباتر از قبل از خواب باشید؟برای بسیاری از افراد از خواب بیدار شدن برابر است با موهای بهم ریخته، چشم های چف آلود وصورت ورم کرده و خب این اصلا صحنه جالب و زیبایی نیست اما میتوانید بهتر از این هم باشید و به جای هدر دادن هشت ساعت از وقت خود برای خواب بد و بهم ریخته از این مدت زمان برای زیباتر شدن و با انرژی تر شدن استفاده کنید. در این مطلب به شما ۱۰ نکته را معرفی می کنیم که با انجام آن می توانید با زیبایی هرچه بیشتر از خواب بیدار شوید.

۱. برای رفتن به رختخواب وقت بگذارید
با وجود تمام خستگی روزانه و سختی هایی که در طول روز داشته اید حتما چند دقیقه قبل از خواب برای خودتان وقت بگذارید، به زیبایی ملکه آرایش صورتتان را حتما پاک کنید و با پوست تمیز به رختخواب بروید، سپس پوست را مرطوب کنید. این بهترین و ساده ترین راه برای داشتن پوستی زیبا و سالم است.

۲.مژه هایتان را در خواب بلندتر کنید!
اگر شما برای رشد موهایتان از روغن های مخصوصی استفاده می کنید، می توانید از همان روغن برای مژه هایتان نیز استفاده کنید مژه های شما متفاوت تر از موهای سرتان نیست و نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند پس بهترین زمان برای رسیدن به آن ها در زمان استراحت شبانه است علاوه اگر دچار ریزش ابر هستید می توانید از روغن های مخصوص رشد مو برای ابروهایتان نیز استفاده کنیدتا ضخیم تر و حجیم تر شوند.

۳.بالش های ابریشمی بخرید
یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی که می توانید برای بهبود زیبایی خود انجام دهید، خریدن بالش های ابریشمی است که مانع از آن می شود که موهایتان در طول شب به هم ریخته و وز شود علاوه بر این به سلامت پوستتان نیز کمک میکنند. البته فراموش نکنید که روکش بالش های خود را به طور منظم عوض کنید تا مانع از عفونت های پوستی شوید.

۴. حلقه های تیره دور چشم را با روغن بادام درمان کنید
اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که صبح ها زیر چشم هایشان پف می کند و یا حلقه ای سیاه ظاهر می شود می توانید شب قبل از خواب صورت و زیر چشم هایتان را بکمی روغن بادام شیرین ماساژ دهید تا به کاهش این حلقه ای تیره کمک کند. اگر عادت دارید در طول شب از بالش بلند استفاده میکنید یا بالش اضافی زیر سر خود میگذارید بهتر است همین امشب دست از اینکار بردارید زیرا باعث تجمع مایع زیر چشم می شود .

۵. پاها را طول شب با کرم شیا نرم کنید
اگر شما در طول سال مراقب سلامت پاهای خودتان هستید پس نیازی به درمان روزانه برای رفع سفتی و خشکی کف پاهایتان ندارید ولی اگر اینطور نیست می توانید با انجام روزانه این دستور در طول شب زیبایی را به پاهایتان بازگردانید. در پایان روز بعد از شستن پاها مقدار زیادی از کرم شیا ( می توانید از داروخانه ها تهیه کنید ) را روی کف پا ماساژ دهید و قبل از رفتن به رختخواب جوراب بپوشید و اجازه در طول شب پاهایتان استراحت کند با این کار بعد از بیدار شدن خبری از زبری و پوست های خشک کف پا نیست.

۶. دستگاه بخور برای اتاق خواب خود بخرید
اگر شما همیشه با پوست خشک از خواب بیدار می شوید می توانید شب ها قبل از خوابیدن یک لیوان آب بنوشید زیرا ممکن است در طول شب دچار کمبود آب شده باشید اگر اینکار را نمی کنید بهتر از یک دستگاه بخور برای اتاق خوابتان بخرید تا مانع از خشکی هوای اتاق خواب شود و هوای آن جار مرطوب نگه دارد با مرطوب کردن هوای اتاق خواب آبرسانی به پوست شما انجام می شود.

۷. دست ها را یک شبه نرم کنید
دست ها همیشه در طول روز مشغول انجام کاری هستند، بنابراین شب هنگام بهترین زمان برای درمان عمیق و رسیدن به زیبایی دست هاست. به زیبایی ملکه دست های خود را با ترکیبی از روغن زیتون و شکر تمیز کنید و سپس با کرم شیا ماساژ دهید و بعد دستکش بپوشید و اجازه دهید تا در طول شب زیبایی به دست هایتان بازگردد و صبح با دستانی جوانتر و زیباتر بیدار خواهید شد.

۸. لب ها را مرطوب کنید
برای جایگزین کردن رطوبتی که لب هایتان در طول روز از دست می دهند می توانید قبل از رفتن به رختخواب روی لب هایتان بالم لب یا روغن نارگیل بمالید وعادت کنید که این کار را هرشب انجام دهید تا هرگز با مشکل لب های خشک و ترک خورده مواجه نشوید اگر باز هم با مشکل خشکی لب ها مواجه بودید می توانید لایه ضخیمی از کره شیا را روی لب هایتان بمالید تا آب رسانی بهتری به لب ها صورت بگیرد.و لب هایتان به به زیبایی ملکه شود.

۹. درمان موخره با ژل آلوئه ورا
شما می توانید با ژل آلوئه ورا به مشکل موخوره موهایتان پایان دهید در طول شب کمی از ژل را به پایین موهایتان بمالید و صبح خواهید دید که به میزان بسیار زیادی از موخوره ها کاهش یافته است.

۱۰. درمان آکنه و جوش با عسل و دارچین
برای درمان یک شبه آکنه و جوش هرگز آن را دستکاری یا تحریک نکنید. می توانید یک قاشق چایخوری عسل را با همان میزان دارچین مخلوط کرده و به مناطقی از پوست که جوش دارند بزنید و بگذارید در طول شب بماند تا پوستتان را عمیقا پاک سازی و زیبا کنید وصبح به هنگام بیدارشدن به زیبایی ملکه به نظر بیایید.