سینما، تئاتر و تلویزیون » هنر
کد خبر : 500929
دوشنبه - 7 آبان 1397 - 12:55

چهره‌های هالیوودی‌ خواستار منع آزادی حمل سلاح شدند

حمایت هالیوود از یهودیان به خارج از فیلم‌ها هم تسری پیدا کرده است و پس از حمله مسلحانه به کنیسه یهودیان پیتسبورگ، چهره‌های هالیوودی خواستار منع آزادی حمل اسلحه شده‌اند.

چهره‌های هالیوودی‌ خواستار منع آزادی حمل سلاح شدند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل ازفارس به نقل از وِرایِتی،  پس از حمله مسلحانه به کنیسه یهودیان پیتسبورگ، حالا هالیوود هم خواستار منع آزادی حمل اسلحه شد.

«رابرت باورز» مظنون اصلی کشتار جمعی در کنیسه یهودیان در شهر پیتسبورگ، گفته که از یهودیان متنفر است زیرا آنها باعث نسل‌کشی شده‌اند و می‌خواهد همه یهودیان بمیرند.

تیراندازی به کنیسه «درخت زندگی» پیتسبورگ در روز شنبه گذشته بدترین حمله به جامعه یهودیان در آمریکا بود که باعث خشم و نفرت چهره‌های شاخص هالیوود شد.

ضارب که با نام رابرت دی باورز شناسایی شده به روی یهودیان آتش گشود که منجر به کشته شدن ۱۱ نفر در کنیسه و زخمی شدن ۴ نیروی پلیس و ۲ نفر غیر یهودی شد. باورز پس از حمله توسط پلیس زخمی و سپس دستگیر شد.

این تیراندازی درست یک روز پس از دستگیری «سزار سایوس» اتفاق افتاد. او برای برخی چهره‌های هالیوودی و مقامات سیاسی از جمله «رابرت دنیرو» و «باراک اوباما» و «بیل و هیلاری کلینتون» بسته‌های حاوی بمب ارسال کرده بود.

بسیاری از هالیوودی‌ها علاوه بر ابراز تسلیت برای بازماندگان کشته‌شدگان پیتسبورگ، دونالد ترامپ را مقصر اصلی عنوان کردند و بسیاری شبکه «فاکس‌نیوز» را بخصوص در این ماجرا و فضای اخیر دخیل دانستند.

«سِت روگِن» در این مورد گفت: نمی‌دانم چه واژه‌ای برای بیان احساسم نسبت به این حادثه از هرآنچه غم و خشم من است ابراز کنم.

«راب رِینِر» در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ هیچ گونه مسولیتی در راین تنش‌ها و آشو‌ب‌ها برعهده نمی‌گیرد و هرگز در این زمینه کاری انجام نداده است و ما بیشتر و بیشتر ازین فجایع و حوادث تروریستی می‌بینیم. کسی باید بجای این آدم بی‌روح گمارده شود.

«جولین مور» نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «رابی مِیِرز» درست می‌گوید. قانون اسلحه باید تغییر کند. رهبران بهتری باید برای ایجاد امنیت عمومی بپا خیزند. ما هیچ علاقه‌ای به سازمان ملی اسلحه NRA نداریم.

«ویولا دِیویس» نوشت: که هستیم؟ کجا هستیم؟

«خوزه آندرس» نوشت: ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه پیتسبورگ تنفر ترامپ را نمی‌توان با تنفر و سلاح بیشتر پاسخ داد. تنها با پیگیری محدودسازی قانون حمل سلاح و دور نگاه داشتن اسلحه از دسترس آدم‌های بد می‌توان چاره کار کرد.

اسلحه خودکار «AR-15» در پس اغلب کشتارهای جمعی در کشور آمریکا قرار دارد که بصورت تولید انبوه و به وفور در اسلحه‌فروشی‌های این کشور به راحتی قابل تهیه است.


اسلحه خودکار َAR-15

انتهای پیام/