استانها » البرز
کد خبر : 391607
سه شنبه - 30 مرداد 1397 - 19:30
مدیرکل امور زندان‌ها استان البرز:

چهار هزار زندانی از کرج خارج شدند/ایجاد شغل نیاز اصلی خانواده زندانیان است

مدیرکل امور زندان‌ها استان البرز گفت: سازمان‌ زندان‌ها سال‌ها درصدد این است که زندانیان استان تهران را از کرج به تهران منتقل کند و در این راستا چهار هزار نفر زندانی منتقل‌شده‌اند.

چهار هزار زندانی از کرج خارج شدند/ایجاد شغل نیاز اصلی خانواده زندانیان است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس ، جبار باقری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل سازمان زندان‌ها برگزار شد، گفت: ایجاد شغل یکی از دغدغه‌های بزرگ در سطح کشور است و ما نیز سعی کرده‌ایم در این زمینه اقداماتی انجام دهیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های پیش رو امور زندان‌ها رفع معضلات و مشکلات خانواده‌های زندانیان و ایجاد شغل برای آنان است.

مدیرکل امور زندان‌های استان البرز ادامه داد: سرکشی از خانواده زندانیان توسط انجمن‌های مربوطه به‌طور مرتب انجام می‌شد که امسال تلاش کردم، خود در این بازدیدهای میدانی حضورداشته باشم و از نزدیک مشکلات آنان را ببینم و حل نمایم.

باقری با اشاره به اینکه خیرین نقش بزرگی در کمک به خانواده زندانیان دارند، بیان کرد: برای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های بی‌سرپرست زندانیان، دست یاری خود را به سمت خیرین دراز کرده‌ایم.

وی بابیان اینکه بسیاری از خانواده‌های‌ زندانیان، شرایط مساعد برای زندگی ندارند، اظهار کرد: در تلاش هستیم منابع درآمدی جدیدی برای این افراد تعریف کنیم اما آمار بسیار بالا است و بودجه کافی وجود ندارد.

مدیرکل امور زندانیان تعدد دامنه مشکلات خانواده زندانیان را گسترده خواند و گفت: باید مشکلات ریشه‌یابی شود تا بتوانیم برای رفع آن اقدام کنیم.

باقری ادامه داد: انجمن حمایت از زندانیان و تشکل‌های مردمی برای کمک به خانواده این افراد، زندانیان سنگ تمام می‌گذارند زیرا نباید خانواده مجرمان را نباید به حال خود رها کرد.

وی تصریح کرد: اگر با افراد مجرم برخورد قانونی نشود، جامعه دچار ناهنجاری می‌شود و ما موظف هستیم زندانیان را تربیت و اصلاح کنیم تا دیگر به سمت جرم تمایل نداشته باشند ورفتارشان تغییر کند.

مدیرکل امور زندان‌ها استان البرز گفت: گروهی برای مراقبت‌ از افرادی که از زندان آزاد می‌شود وجود دارند که کارهای مفیدی در این زمینه می‌کنند، طبق آمار ارائه‌شده، کمتر از سه درصد افراد آزادشده که تحت پوشش قرار می‌گیرند، به زندان بازخواهند گشت.

باقری در ادامه از برگزاری آموزش‌های کارگاهی برای خانواده و فرزندان زندانیان خبر داد و گفت: سعی داریم شرایط زندگی عادی و معمولی را برای این خانواده‌ها فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه سازمان‌ زندان‌ها سال‌ها درصدد این است که زندانیان استان تهران را از کرج به تهران منتقل کند، یادآور شد: در این مسیر گام‌هایی برداشته‌شده است و بیش از چهار هزار نفر زندانی منتقل‌شده‌اند اما زندان کرج سر جای خود مانده و باید دید چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گفته مدیرکل سازمان زندان‌ها استان البرز آمار جمعیت کیفری کرج نسبت به‌کل جمعیت از میانگین کشور کمتر است.

باقری از آمار بالای صلاح و سازش در میان زندانیان استان البرز خبر داد و افزود: سعی داریم در این زمینه بیش‌ازپیش فعالیت کنیم.

انتهای پیام/