چهارمین دفتر تسهیلگری اصفهان در منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح شد

چهارمین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر اصفهان در منطقه ۱۲ شهرداری این شهر افتتاح شد تا مشکلات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی محله‌های حاشیه‌ای این منطقه با استفاده از ظرفیت‌های محلی برطرف شود و سطح کمی و کیفی زندگی مردم نیز ارتقاء یابد.

چهارمین دفتر تسهیلگری اصفهان در منطقه ۱۲ شهرداری افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، چهارمین دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر اصفهان در منطقه ۱۲ شهرداری این شهر افتتاح شد تا مشکلات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی محله‌های حاشیه‌ای این منطقه با استفاده از ظرفیت‌های محلی برطرف شود و سطح کمی و کیفی زندگی مردم نیز ارتقاء یابد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مراسم افتتاح دفتر تسهیلگری و توسعه محلی منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد جایگاهی بین المللی دارند گفت: همکاری و تعامل سازمان‌های مردم نهاد با مجموعه مدیریت شهری مسیر را برای ارائه مباحث آموزشی به شهروندان و فرهنگ سازی در زمینه موضوعات شهری هموار خواهد کرد.

سید محسن سجاد با تاکید بر اینکه مشکلات و محرومیت‌های مناطق محروم باید مورد توجه نهادهای اجرایی شهر قرار بگیرند افزود: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند به عنوان واسط، مطالبه گر حقوق شهروندان به ویژه اهالی مناطق محروم باشند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان هم گفت: با توجه به وجود محرومیت در برخی از محله‌های منطقه، ضرورت ایجاد دفتر تسهیل گری در این منطقه احساس می‌شد.

علی باقری افزود: این دفتر می‌تواند به عنوان یک واسط میان اهالی منطقه و مسئولین نهادهای اجرایی در شهر نقش خود را ایفا کرده و در راستای بهبود شرایط و امکانات شهری در این محلات اقدامات خود را برنامه ریزی و اجرا کند.

وی با بیان اینکه این دفتر می‌تواند در توانمندسازی اهالی منطقه و مشارکت دادن آنها در حل مشکلات و کمبودهای عمرانی و کالبدی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات قابل توجهی انجام دهد گفت: مدیریت منطقه ۱۲ شهرداری آمادگی کامل دارد تا همواره از فعالیت‌های این دفتر حمایت کند.

مدیر عامل انجمن مردم نهاد چتر نیلی که مدیریت این دفتر تسهیل گری را بر عهده دارد نیزبا بیان اینکه وزارت کشور برای توانمند سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی محله‌های حاشیه‌ای کلانشهرهای کشور و رفع مشکلات این محله‌ها دفاتر تسهیلگری راه اندازی کرده است گفت: کارشناسان مستقر در این دفاتر، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های محله و همچنین نقاط ضعف موجود در محله‌ها را بر اساس پشتوانه علمی احصاء می‌کنند و اهالی محل را در فرایند حل مشکلات محله خود مشارکت می‌دهند.

نوید بابایی افزود: دفاتر تسهیلگری تلاش می‌کند برای حل مشکلات محله‌های حاشیه‌ای به جای تصدیگری، تسهیلگری کند تا اهالی محل با کمک نهادهای دولتی در حل مشکلات محله خود پیشگام شوند.

وی با بیان اینکه دفاتر تسهیلگری علاوه بر احیای بافت‌های فرسوده در مباحث فرهنگی، اجتماعی و حقوقی نیز فعالیت می‌کنند گفت: این دفتار مردم محله را به حقوق قانونی خود و نیز نهادهایی که می‌تواند مشکلات آنها را حل کنند مطلع و مردم را راهنمایی می‌کند.

مدیر عامل انجمن مردم نهاد چتر نیلی افزود: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در محله‌های جوی آباد، ارزنان، حصه و ملک شهر اصفهان راه اندازی شده و تمامی خدمات این دفاتر رایگان است.