استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 712649
سه شنبه - 24 اردیبهشت 1398 - 16:46

چهارشنبه خنک و بارانی در خراسان شمالی

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با صدور اخطاریه‌ای نسبت به جاری شدن سیلاب در روز چهارشنبه هشدار داد و از کاهش ۶ الی ۱۰ درجه‌ای دمای استان طی این روز خبر داد.

چهارشنبه خنک و بارانی در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد ، هواشناسی خراسان شمالی در اخطاریه ۱۱ این مرکز با اشاره به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و همچنین تصاویر دریافتی از ماهواره، از تداوم جوی ناپایدار تا جمعه‌شب در استان خبر داد.

در ادامه این اخطاریه آمده است؛ طی امروز (سه‌شنبه) بعدان ظهر تا شب و سپس از چهارشنبه صبح تا اوایل  صبح پنج‌شنبه (اغلب نقاط استان به‌ویژه مرکز، شمال و جنوب شرق استان) شاهد پدیده وزش باد، رگبار باران و رعدوبرق و بارش تگرگ و مه خواهیم بود.

این سیستم در روزهای پنج شنبه و جمعه به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر و شب موج وزش باد، رگبار باران و رعد وبرقو مه خواهد شد. باتوجه به رگباری بودن بارش‌ها طی بازه‌های زمانی مذکور، آب‌گرفتگی معابر و وقوع سیلاب پیش‌بینی می‌شود. بیشترین حجم بارش‌ها طی چهارشنبه بعدازظهر تا شب خواهد بود، لذا توصیه می‌شود از توقف در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری شود و تمهیدات لازم در جهت جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر در شهرستان استانی انجام شود.

همچنین کاهش محسوس ۶ الی ۱۰ درجه‌ای دما طی روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/